زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » کشف 190 شی تاریخی در کرمانشاه
تاریخ انتشار : 2018/10/09 - 11:42
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 20356
 492 بازدید

کشف 190 شی تاریخی در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کشف 190 شی با ارزش تاریخی در استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

کشف 190 شی تاریخی در کرمانشاه

جلیل بالایی با اشاره به همکاری خوب مردم با نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در شناسایی و برخورد با باندهای حفاری غیرمجاز در حریم آثار تاریخی، اظهارکرد: نیمه نخست امسال چهار باند حفاری غیرمجاز در استان شناسایی و متلاشی شد. همچنین در این رابطه 25 نفر دستگیر و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه از این باندها تعداد 190 شی تاریخی باارزش کشف و ضبط شده، عنوان کرد: 9 شی بدلی را نیز که به قصد کلاهبرداری توسط این باندها جعل شده بود را کشف و ضبط کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت شش دستگاه فلزیاب را که در حفاری حریم آثار تاریخی مورد استفاده قرار می گرفت، کشف و ضبط شد.

بالایی تاکید کرد: در این مدت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با 9 فقره تخریب و ایجاد خسارت به آثار تاریخی استان برخورد داشته‌اند.

وی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بناهای تاریخی و تصرف و تملک در حریم این بناها را از دیگر اقدامات یگان حفاظت میراث فرهنگی استان دراین مدت عنوان کرد که باهمکاری و تعامل مثبت با نیروی انتظامی انجام گرفته است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه