زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » با بهترین و بدترین مکان ها برای کودکان آشنا شوید
تاریخ انتشار : 2018/10/08 - 15:52
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 20265
 722 بازدید

با بهترین و بدترین مکان ها برای کودکان آشنا شوید

با کشورهایی که بدترین و بهترین نقاط جهان برای کودکان محسوب می‌شوند، آشنا شوید.

با بهترین و بدترین مکان ها برای کودکان آشنا شوید

به گزارش تدبیر تازه نیوز، «بسیاری از کودکان جهان این شرایط ابتدایی را بهترین شکل ممکن در اختیار دارند. این در حالی است که میلیون‌ها کودک نه‌تنها از این شرایط بی‌بهره هستند که موارد بسیار سخت و زیان‌آوری را نیز تحمل می‌کنند.

به راستی بهشت کودکان جهان کجاست؟ در کدام کشور بهترین کیفیت زندگی را دارند و برای آنها جایگاه قابل تعریف و بسیار با کیفیتی وجود دارد؟ جهنم کودکان کجاست؟ کدام کشورها بدترین مکان برای کودکان محسوب می‌شوند.

دو فهرست پیش روی شماست، در فهرست نخست ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه فراهم آوردن محیطی بسیار خوب برای کودکان معرفی می شوند. در این کشورها کودکان عالی‌ترین شرایط تحصیلی و زندگی را دارند. بیماری و مسائلی همچون فقر، سوءتغذیه و… در رابطه با کودکان در این کشورها اصلا وجود ندارد یا در حد بسیار کم است.

فهرست ۱۰ کشور برتر دنیا برای زندگی کردن یک کودک:

۱- لیختن‌اشتاین

۲- سن‌مارینو

۳- آندورا

۴- نیوزیلند

۵- موناکو

۶- سوئد

۷- هلند

۸- فنلاند

۹- سوئیس

۱۰- اتریش

روی دیگر سکه، جهنم کودکان است. کشورهایی که مرگ و میر کودکان به دلایل گوناگون همچون جنگ و بیماری و سوءتغذیه بالاترین نرخ را دارند. کودکان در این کشورها با کمترین حق و حقوق و بدترین شرایط تحصیلی مواجه هستند. خطرات دیگری همچون سوءاستفاده جنسی، آدم‌ربایی، قتل و… این کودکان نگون‌بخت را تهدید می‌کند و هیچ چاره‌ای هم برای فرار از آنها ندارند. بخش عمده این کودکان در کشورهای قحطی‌زده آفریقایی زندگی می‌کنند. سالیانه هزاران کودک در این کشورهای آفریقایی به دلیل گرسنگی و دیگر شرایط بد محیطی جان خود را از دست می‌دهند.

۱- سوریه

۲- لیبریا

۳- مالی

۴- چاد

۵- سودان جنوبی

۶- سومالی

۷- اوگاندا

۸- آنگولا

۹- تایلند

۱۰- نیجر

منبع: جام جم


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه