زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» بین الملل » جان کری: باید از برجام به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده می کردیم
تاریخ انتشار : 2018/10/07 - 10:10
 کد خبر: 20055
 307 بازدید

جان کری: باید از برجام به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده می کردیم

جان کری مقام سابق وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرده دولت آمریکا می‌بایست به جای خروج از توافق هسته‌ای برجام از آن به عنوان اهرم فشار بر ایران در مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌‌ای استفاده می‌کرد.

جان کری: باید از برجام به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده می کردیم

«جان کری»، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای روز یکشنبه بار دیگر تأکید کرد دولت آمریکا می‌توانسته به جای خروج از توافق هسته‌ای برجام از آن به عنوان اهرم فشار بر ایران در مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌‌ای استفاده کند.

جان کری در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «با خروج از این توافق، [آمریکا] بهترین گزینه ممکن را از دست می‌دهد. این گزینه این است که ما مدتی در این توافق می‌ماندیم و بعد از ماندن در آن به عنوان اهرم فشار جهت جلب همکاری اروپا، روسیه و چین برای همکاری با خودمان در زمینه موشکی، فعالیت‌های ایران در یمن، حمایتش از حزب‌الله و غیره استفاده می‌کردیم.»

وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: «بنابراین من فکر می‌کنم ما می‌توانستیم اهرم فشار و نتایج بهتری داشته باشیم، اما خروج از برجام و عصبانی کردن همه، فکر نمی‌کنم در راستای منافع کشور ما باشد.»

این سخنان جان کری که قبلاً هم خود او یا سایر همکارانش مشابه آن را ابراز کرده‌اند را می‌توان بخشی از پازل گسترده‌تری دانست که مقام‌های آمریکا در فراسوی متن برجام برای این سند توافق هسته‌ای تدارک دیده بودند.

بسیاری از مقام‌های دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا چه در دوران مذاکرات هسته‌ای و چه بعد از حصول برجام اذعان کرده بودند این توافق را اولین گام برای زمینه‌چینی جهت تغییر رفتار ایران در تمامی زمینه‌ها می‌بینند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه