زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » اقدام تحریمی جدید ترامپ علیه ایران
تاریخ انتشار : 2018/10/06 - 11:52
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19872
 472 بازدید

اقدام تحریمی جدید ترامپ علیه ایران

یک مقام دولت آمریکا جمعه گفت دولت این کشور، فعالانه در حال بررسی صدور معافیت‌های تحریمی برای کشورهایی است که صادرات نفت خود از ایران را کاهش می‌دهند.

اقدام تحریمی جدید ترامپ علیه ایران

این مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای نام با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو می‌کرد از اصطلاح معافیت‌های SRE یا «معافیت‌های مربوط به کاهش محسوس» برای این نوع از معافیت‌های تحریمی استفاده کرد.

رویترز به جزئیات بیشتری از این طرح اشاره نکرده است. این خبرگزاری ساعاتی قبل‌تر به نقل از دو منبع آگاه از قصد دولت هند برای ادامه خرید نفت از ایران، علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خبر داده بود.

۲ منبع آگاه در گفت‌‌وگو با این خبرگزاری تصریح کردند هند قصد دارد در ماه نوامبر و پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران ۹ میلیون بشکه نفت از این کشور وارد کند.

این منابه گفته‌اند: «هند به عنوان سومین واردکننده نفت جهان قصد دارد به خرید نفت ایران حتی پس از تحریم‌ها ادامه دهد.»

یک منبع آگاه در این باره گفت: «پالایشگاه‌های هندی برای خرید ۹ میلیون بشکه نفت از ایران معادل ۱.۲۵ میلیون تن نفت از ایران در ماه نوامبر ثبت سفارش کرده‌اند. ۶ میلیون بشکه از این ۹ بشکه برای شرکت ملی نفت هند و ۳ میلیون بشکه دیگر نیز برای شرکت مانگالور است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دور بعدی تحریم‌ها که از اوایل آبان‌ماه اجرایی می‌شود، بخش نفت و گاز ایران را هدف می‌گیرند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه