زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » جزئیات اختلال چهار ساعته در شبکه اینترنت کشور
تاریخ انتشار : 2018/10/05 - 17:26
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19732
 586 بازدید

جزئیات اختلال چهار ساعته در شبکه اینترنت کشور

مدیرعامل شرکت زیرساخت درباره اختلال ۴ساعته در اینترنت بین الملل، گفت: شب گذشته به دلیل قطعی فیبر نوری در خارج از کشور ۲۰ درصد ظرفیت شبکه ارتباطی قطع شد.

جزئیات اختلال چهار ساعته در شبکه اینترنت کشور

صادق عباسی شاهکوه امروز در نشست خبری در نمایشگاه ایران تلکام در مورد اختلال پیش آمده شب گذشته در شبکه اینترنت گفت: این اختلال اگرچه ظرفیت بالایی به همراه داشت، اما به دلیل شبکه پشتیبان کشور و پایداری زیرساخت ارتباطی، موجب بروز اختلال زیادی برای کاربران داخلی نشد.

وی گفت: این اختلال به دلیل قطعی فیبر در خارج از کشور اتفاق افتاد و باعث شد ظرفیت ارتباطات بین الملل از ساعت ۹ شب پنج شنبه تا ساعت یک بامداد به مدت بیش از ۴ ساعت با اختلال همراه شود.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه این ظرفیت از نظر میزان بالا بود، اما به دلیل آنکه مسیرهای پشتیبانی و جایگزین برای شبکه دیده شده است، در ارتباط مشترکان خلل جدی ایجاد نشد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۸ هزار کیلومتر فیبر در کشور وجود دارد، تاکید کرد: پیش از این نیز قطعی کابل دریایی کیش به وجود آمده بود اما به دلیل ظرفیت چندبرابر زیرساختهای ارتباطی، کمترین آسیب به شبکه و دسترسی کاربران رسید.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات بین الملل و ارائه خدمات به اپراتورهای گفت: یکی از برنامه های مدنظر ما، کاهش هزینه اپراتورها در لایه زیرساخت است که در این زمینه سیاستمان این است که ظرف ۵ سال آینده هزینه ها را طوری کنترل کنیم که تنها ۵ درصد درآمد اپراتورها به ارتباطات زیرساخت شامل ارتباطات بین الملل و بین استانی مربوط شود. هم اکنون ۸ درصد درآمد اپراتورها صرف زیرساخت می شود.

وی با اشاره به دو بار کاهش تعرفه پهنای باند برای اپراتورها به عنوان یکی از اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته تاکید کرد: بحث آزادسازی ارائه خدمات مکالمات بین الملل را نیز در دستور کار داریم که در مراحل تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است. به این ترتیب، زیرساختها را برای اپراتورها تامین کرده اما قصد داریم اپراتورها را وارد عرضه خدمات مکالمات بین الملل کنیم.

عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه تامین ظرفیت پهنای باند بین الملل و تلفن بین الملل بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است، تاکید کرد: تمامی تلاش این است که نیاز اپراتورها را برای توسعه شبکه از طریق ارائه این خدمات برآورده کنیم.

وی گفت: سال گذشته میزان نصب فیبر نوری ۶۴ هزار کیلومتر بود که طی یک سال گذشته به ۶۸ هزار کیلومتر رسیده و هم اکنون تمامی شهرهای کشور (۳۰۵ شهر) به فیبر نوری تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در زمینه شبکه انتقال نیز دسترسی اپراتورها را در ۱۵۰ شهر فراهم کرده ایم و هم اکنون ظرفیت این شبکه به ۲ برابر رسیده و از ۱۰ ترابیت به ۲۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است.

وی همچنین از افزایش ۳ برابری ظرفیت شبکه IP داخلی تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: این ظرفیت در ۱۰۵ نقطه کشور فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در زمینه ارتباطات پهنای باند بین الملل نیز درخواستی از سوی اپراتورها باقی نمانده و شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی های خارج از کشور را نیز کنترل کرده و خوشبختانه طی سالهای اخیر از این جهت با افت ظرفیتی مواجه نشده ایم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه