زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » صدیقی: باید به سنگر صبر و استقامت پناهنده شویم
تاریخ انتشار : 2018/10/05 - 12:41
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19709
 458 بازدید

صدیقی: باید به سنگر صبر و استقامت پناهنده شویم

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر رییس‌جمهور، وزیر و امام جمعه یک محل و ... چیزی از ما می‌خواهند ما به دین و شرع نگاه می‌کنیم. هرجا از ما چیزی جز دین خواستند حق نداریم از هیچ کسی اطاعت و تبعیت کنیم.

صدیقی: باید به سنگر صبر و استقامت پناهنده شویم

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه با بیان اینکه همه مومنین و مومنات و همه پاک دلان و شما نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه می‌کنم، اظهار کرد: اهل تقوا بهشت را در اختیار دارند. تقوا نزدیک ترین راه برای دستیابی به جنت الهی است. الان هم بهشت و هم جهنم موجود است. خوش به حال آنهایی که درس تقوا را می‌بینند و چشم باطن‌شان باز است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران عنوان کرد: تقوا یعنی انسان حواسش جمع باشد و در گودال جهنم نیفتد. امام حسین(ع) در پاسخ به کسی که از ایشان احوالپرسی کرد، فرمودند من در حالی هستم که قدرت خدا و جلال خدا من را احاطه کرده است. هیچ وقت تنها نیستم و آن قدرت خداست و هرجا باشم این قدرت با من است. ما که داریم روز و شب را یکی پس از دیگری از دست می دهیم باید بدانیم مرگ در تعقیب ماست. اگر کسی را تعقیب کنند بالاخره می گیرند. انسان قدرت فرار از چنگ مرگ را ندارد. ای کاش ما هم سراغ مرگ را بگیریم و با او دوست شویم و مرگ ما وصال و هم نشینی با پیامبر و امامان و استقرار در بهشت برین باشد. این نکته تقوا را روشن می‌کند.

صدیقی، بیان کرد: پل صراطی که در قرآن ترسیم شده است به این شکل است که از روی جهنم عبور می‌کنیم تا به بهشت برسیم. اگر در عبور غفلت کنیم در مسیر جهنم می‌افتیم. این مثال برای قضات است. قضات در لبه جهنم قرار دارند. اگر غفلت کنند بدانند حق‌الناس قابل گذشت نیست. همه ما ممکن است درگیر این مسیر شویم گاهی با زبان و گاهی با بدن و … در نهایت راه خطرناک است که باید مراقب باشیم و پناهندگی به خدا و کشتی نجات اهل بیت لازم است. تقوا، مراقبت همه اعضا و جوارح است. مراقبت برخوردها با دوست و دشمن است. به چه فکر می کنیم؟ آیا سراغ دارید کسی را که 5 دقیقه به جان دادن و شب اول قبر خود فکر کند؟ به عاقبت کارهایش فکر کند؟ محاسبه ای نسبت به گذشته داشته باشد؟ تقوا هم مراقبه است هم محاسبه است. اطاعت پیامبر و ائمه اطهار و اطاعت از علم و عالم در قرآن سفارش شده است. تبعیت نا آشنا از آشنا و نابلد از بلد در طول تاریخ وجود داشته است. در مسئله رهبری و حاکمیت جامعه یک نفر بیشتر نمی‌تواند باشد در تمام زمان‌ها یک فرد بوده است.

وی افزود: خمسه مطهره هم مقدس بودند و تا زمانی که پیامبر بود پرچم دار بودند و پس از ایشان امیرالمومنین این پرچم را به دست گرفتند. در مساله نیابت حضرت حجت عقل اقتضا می کند موسسه یک مدیر یک وزارتخانه یک وزیر و یک مدرسه یک مدیر نیاز دارد. یک اراده، وحدت می آورد لذا امامت در بیان حضرت امیر و حضرت فاطمه منشا وحدت نامیده شده است. در مورد دیگر افراد و تبعیت از آنها برای مثال تبعیت از پدر و مادر واجب است. رییس جمهور، وزیر و امام جمعه یک محل و … چیزی از ما می‌خواهند ما به دین و شرع نگاه می‌کنیم. هرجا از ما چیزی جز دین خواستند حق نداریم از هیچ کسی اطاعت و تبعیت کنیم.

صدیقی، با اشاره به حضرت یعقوب و غیبت حضرت یوسف، خاطرنشان کرد: غیبت حضرت یوسف باعث از بین رفتن برکت شد. نمی دانستند آنکه مایه حیات و عزت‌شان است حضرت یوسف است و نتوانستند او را تحمل کنند. به حضرت پناه بردند و گفتند ما کم گذاشتیم تو برای ما کم نگذار. ما باید به سنگر صبر و استقامت پناهنده شویم. نماز را خم و راست شدن ندانید. هرجا کم آوردید سراغ نماز و دعا و صبر بروید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه