زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » رحمانی فضلی: هدف ستاد تبلیغات اقتصادی کشور مدیریت مناسب عرصه خبر و اطلاع رسانی اقتصادی است
تاریخ انتشار : 2018/10/04 - 12:32
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19616
 461 بازدید

رحمانی فضلی: هدف ستاد تبلیغات اقتصادی کشور مدیریت مناسب عرصه خبر و اطلاع رسانی اقتصادی است

وزیر کشور گفت: هدف از تشکیل ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصاد کشور ایجاد آرامش، اطمینان‌بخشی و هماهنگی در اطلاع رسانی در مورد تصمیمات اقتصادی کشور با مدیریت مناسب عرصه خبر است.

رحمانی فضلی: هدف ستاد تبلیغات اقتصادی کشور مدیریت مناسب عرصه خبر و اطلاع رسانی اقتصادی است

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز (پنجشنبه‌) در حاشیه اولین ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان این که تشکیل این ستاد در جلسه سران قوا تصویب و ابلاغ شد، اظهار کرد: با کمک همه دستگاه‌های نوزده‌ گانه عضو این ستاد به دنبال تحقق این هدف هستیم که در امور اطلاع رسانی توسط مسئولان آرامش، اطمینان‌بخشی و هماهنگی ایجاد کرده و مدیریت مناسبی در عرصه خبر، اطلاع رسانی و تبلیغات داشته باشیم.

وی در ادامه،‌ گفت: در این جلسه مقرر شد سیاست‌های این ستاد تدوین و کار گروه های آن تشکیل شود و با اطلاع رسانی به موقع، دقیق و درست، ارتباط منطقی و معقول با مردم ایجاد شود. خلاءهای موجود در حوزه اقتصادی توسط دستگاه‌ها پوشانده شده و انحرافاتی که در عرصه خبری و اطلاع رسانی به وسیله رسانه‌های خارجی ایجاد می‌شود، پوشش مناسبی داده شود. همچنین از تعدد و تنوع اطلاع رسانی در دستگاه‌های مختلف که بعضا با هم متفاوت هستند و مردم را در تصمیم گیری دچار اشکال می‌کنند ، جلوگیری به عمل آید.

رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، با اشاره به این که در حوزه خبررسانی ظرفیت‌های بزرگی در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی، ائمه جمعه‌، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روابط عمومی های کشور همه باید در این عرصه همکاری کنند. اولین موضوع ما سیاستگذاری، ایجاد هماهنگی و دقت در اطلاع رسانی است که این اطلاع رسانی حتما باید با سرعت و صحت باشند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان‌ کرد: انتظار ما از همه رسانه‌ها این است که در شرایط جنگ اقتصادی و رسانه‌ای که رهبری هم به آن اشاره کردند به ما کمک کنند. رسانه‌ها فرماندهان جنگ رسانه‌ای هستند. من 10 سال در رسانه بودم و ظرفیت رسانه‌ها به ویژه‌ ظرفیت انسانی آن را به خوبی می‌شناسم. نیروهای انسانی با انگیزه دارای علم و تجربه در رسانه‌ها هستند و مطمئن هستم با همکاری رسانه‌ها در این زمینه موفق خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنگوی دولت را نیز ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات کشور بر عهده می‌گیرد، در این باره توضیح داد: قرار نیست که من در سایر دستگاه‌ها دخالتی داشته باشم و یا سخنگوی آنها باشم. ما سیاستگذاری و هماهنگی میان دستگاه‌ها ایجاد کرده و وحدت رویه را برقرار می‌کنیم و هر دستگاهی باید خودش متولی موضوعات مربوط به خود باشد. در جلسه امروز تصویب شد هر دستگاهی مسئولی داشته باشد تا حرف صحیح به موقع و دقیق را همان فرد بیان‌ کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند. قرار شد که دستگاه‌ها این مسئول را معرفی کنند.

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به این که جلسات این ستاد هفتگی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: در ادامه‌ کارگروه های این ستاد از جمله کار گروه اقتصادی، رسانه، رصد و پایش و کار گروه عملیات روانی فعال خواهد شد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه