زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » از ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس تا تكريم سالمندان در متروي تهران
تاریخ انتشار : 2018/10/03 - 18:13
 کد خبر: 19520
 889 بازدید

از ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس تا تكريم سالمندان در متروي تهران

ايستگاه هاي متروي تهران و حومه در مهر ماه 1397 ، ميزبان برنامه هاي متنوع فرهنگي و اجتماعي بودند كه از آن ميان مي توان به برگزاري ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس، روز آتش نشاني ، برپايي نمايشگاه آثار هنري جانبازان اعصاب و روان و تكريم سالمندان اشاره كرد.

از ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس تا تكريم سالمندان در متروي تهران

محسن محمديان مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در اين خصوص گفت: نمايشگاه دستاوردهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران با عنوان «راه بي نهايت» با همكاري سازمان حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ارتش جمهوري اسلامي ايران و مشاركت شهرداري منطقه شش در ايوان انتظار ايستگاه ميدان ولي عصر (عج) برگزار شد.

وي هدف از اجراي اين برنامه را ترويج فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس عنوان كرد و افزود: در اين نمايشگاه كه ازشنبه 31 شهريور تا 5 مهر ماه97 برگزار شد، دستاوردهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در غرفه هاي متنوعي مانند كتاب، عكس، آثار حجمي و نمايش آخرين دستاوردهاي ارتش در زمينه دفاعي و هم چنين اجراي برنامه روايت گري از ايثار و جانفشاني هاي ارتش به نمايش گذاشته شد.

محمديان افزود: اين نمايشگاه از ساعت 9 تا 17 ميزبان مسافران ايستگاه متروي ميدان ولي عصر (عج) در ايوان انتظار بود.

**حضور آتش نشانان داوطلب در ايستگاه هاي منتخب مترو

مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در ادامه از برپايي ميزهاي مشاور و نمايشگاه عكس از عملیات‌های واقعی آتش نشانان همزمان با روز آتش نشان خبر داد و افزود: شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه با مشاركت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران روز شنبه 7 مهرماه 97 همزمان با روز آتش نشانان با حضور در ۵ ایستگاه منتخب متروي تهران به توزیع اقلام فرهنگی آتش نشانی پرداختند و به سئوالات شهروندان و مسافران در خصوص موضوعات ایمنی پاسخ دادند.

وي تصريح كرد: آتش نشانان داوطلب ازساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر در ايستگاه صادقيه، امام خميني(ره)، دروازه دولت، تئاتر شهر، تجريش به شهروندان و مسافران محترم خدمات ارائه دادند. همچنين در اين روز نمايشگاه عكس در 2 ایستگاه امام خميني (ره)و پانزده خرداد هم برپا شد كه در آن عکس هايي از عملیات‌های واقعی آتش نشانان در معرض ديد مسافران متروي تهران قرار گرفت.

**نمايشگاه آثار هنري جانبازان اعصاب و روان در متروي تهران

مدير ارتباطات و امور بين الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در خصوص برپايي نمايشگاه آثار هنري جانبازان  اعصاب و روان در ایوان انتظار واقع در ايستگاه متروي میدان حضرت ولی عصر (عج) نيز گفت: نمایشگاه آثار هنري جانبازان اعصاب و روان با عنوان “به تماشا” با هدف ترويج فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس همزمان با ماه محرم و مصادف با سالگرد هفته دفاع مقدس از روز یکشنبه 8 مهر ماه97 به مدت سه روز از ساعت 15:30تا 18:30 در ایوان انتظار واقع در ايستگاه متروي میدان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

وي با اشاره به حضور هنرمندان جانبازان در كنار آثار هنري شان خاطرنشان كرد: در اين نمایشگاه آثار هنری جانبازان اعصاب و روان، اعم از تابلوهای نقاشی، تابلوهای کاشی معرق، کیف‌های چرمی، تابلوهای سفالی، عروسک‌های نمدي و سازه‌های چوبی در معرض دید علاقمندان گذاشته شده بود.

**اجرای ویژه برنامه هاي روز سالمند

محسن محمديان در ادامه با اشاره به مناسبت روز سالمند (۹ مهر ماه ۱۳۹۷) افزود: به مناسبت اين روز برنامه هايي در ايستگاه هاي منتخب متروي تهران برگزار شد.

وي افزود: توجه و تکریم به قشر سالمند هدف اصلی اجرای این برنامه‌ها بود چرا که در فرهنگ ما؛ سالمندان از جایگاه ویژه‌ای همراه با احترام برخوردار هستند و این افراد با رسیدن به سنین کهنسالی نیازمند توجه بیشتر می‌باشند.

مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه خاطر نشان كرد: در این راستا و به جهت تکریم از مقام سالمندان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برنامه‌های متنوعی را با عنوان “سایه‌های مستدام” در ایستگاه‌های منتخب برگزار كرد. برنامه دورهمی یکی از این برنامه‌ها بود که با مشارکت سرای محله دیلمان در ایستگاه‌های شهرری و جوانمرد قصاب ویژه مسافران سالمند مترو برگزار شد. در این برنامه سالمندان عزیز ضمن بیان تجربه‌های خود از سال‌های زندگی، از مشاوره رایگان کارشناسان امور خانواده بهره‌مند شدند.

وي با بيان اينكه در برنامه‌ای دیگر و با مشارکت موسسه خیریه کهریزک در ایستگاه‌های امام خميني (ره)، دروازه دولت و تئاتر شهر، پرسنل شاغل در معاونت فرهنگی و اجتماعی بهره برداری مترو با اهدای شاخه گل به استقبال مسافران سالمند رفتند افزود: همچنین با هدف ارتقای فرهنگ سلامت و افزایش سلامتی جسمانی سالمندان محترم ایستگاه سلامت سالمند با حضور کارشناسان حوزه سلامت برگزار شد. در این برنامه ضمن انجام غربالگری و تست فشار و قند خون، خدمات مشاوره به صورت رایگان ارائه شد.

محمديان خاطر نشان كرد: ایستگاه سلامت سالمند که با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ تهران و مشارکت دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران برگزار شد و در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر ماه ۹۷ در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) پذیرای مسافران سالمند بود.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه