زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » پوتین: آمریکا با تضعیف اطمینان به دلار اشتباه استراتژیک می‌کند/ خارجی‌ها باید سوریه را ترک کنند
تاریخ انتشار : 2018/10/03 - 17:41
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19511
 449 بازدید

پوتین: آمریکا با تضعیف اطمینان به دلار اشتباه استراتژیک می‌کند/ خارجی‌ها باید سوریه را ترک کنند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس موسوم به هفته انرژی روسیه در شهر مسکو و در افتتاحیه این اجلاس با تاکید بر اینکه بخش‌های سوخت و انرژی روسیه فرصت‌های جدیدی برای همکاری و سرمایه گذاری در بردارند، گفت: آمریکا با تضعیف اطمینان به دلار به عنوان یک ذخیره ارزی، مرتکب اشتباه شده است.

پوتین: آمریکا با تضعیف اطمینان به دلار اشتباه استراتژیک می‌کند/ خارجی‌ها باید سوریه را ترک کنند

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در اجلاس هفته انرژی روسیه در مسکو بالغ بر ۶۰۰۰ شرکت کننده متعلق به حدود ۷۰ کشور جهان شرکت خواهند کرد و شرکت‌های انرژی از کشورهایی نظیر اتریش، آلمان، چین، لیبی، عربستان، بریتانیا، فرانسه و آمریکا نیز حضور پیدا خواهند کرد.

پوتین در سخنرانی خود در افتتاحیه این اجلاس گفت: واشنگتن با تضعیف اطمینان به دلار به عنوان یک ذخیره ارزی در حال ارتکاب اشتباه بوده و دارد دستی را که به آن غذا می‌رساند، گاز می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که شرکای آمریکایی ما در حال انجام یک اشتباه راهبردی بزرگ بوده و دارند اعتماد به دلار به عنوان یک ارز جهانی و درحقیقت تنها ذخیره ارزی امروز را کاهش داده و باور به این ارز به عنوان یک ابزار جهانی را تضعیف می‌کنند.

او یک چنین سیاستی را عجیب و تعجب برانگیز توصیف کرد.

پوتین گفت: با این حال به نظر من می‌رسد که این اشتباه معمول هر امپراتوری است. زمانی که مردم فکر می‌کنند همه چیز بی اندازه قدرتمند و نیرومند و باثبات است که هیچ تبعات منفی ایجاد نخواهد کرد، این اشتباه رخ می‌دهد اما خیر، دیر یا زود این تبعات به وجود خواهند آمد.

پوتین در ادامه گفت: موضع ترامپ درباره مسائل مربوط به انرژی را درک می‌کنم چراکه او از منافع شرکت‌های کشورش دفاع می‌کند و در همین حال من نیز همین کار را انجام می‌دهم.

وی اظهار کرد که پروژه انتقال گاز مایع آمریکا در بازار اروپا ۳۰ درصد گران‌ قیمت‌تر از خط لوله انتقال گاز روسیه است و روسیه منابع انرژی را به اروپا با قیمت‌های رقابت پذیرتری عرضه می‌کند.

پوتین درباره این تامین انرژی برای اروپا گفت: چیزهایی وجود دارند که بیش از تمهیدات سیاسی معنی می‌دهند.

هم‌چنین ولادیمیر پوتین گفت: مسکو می‌خواهد همه نیروهای خارجی از جمله نظامیان روسیه، سوریه را ترک کنند.

او تاکید کرد: آمریکا دو گزینه برای وضعیت سوریه دارد؛ یا اجازه دمشق را برای باقی ماندن در این کشور کسب کند و یا برای آن حکم سازمان ملل را به دست آورد. هیچ راه دیگری وجود ندارد.

در همین حال رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد، در مورد این که بهای نفت خام در حال حاضر بسیار بالاست حق با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی اوست.

پوتین افزود که عامل افزایش بهای نفت خام در بازار جهانی وضع تحریم‌های آمریکا علیه یکی از اعضای اوپک (ایران) است.

وی گفته است که روسیه با بهای نفت خام بین ٦٥ تا ٧٥ دلار راضی خواهد بود.

روسیه عضو اوپک نیست اما دو سال پیش به منظور جلوگیری از سقوط مستمر بهای نفت خام، در توافق با اوپک به کاهش تولید و صادرات خود تن داد.

با نزدیک شدن زمان تحریم ایران، به نظر می‌رسد روسیه، و همچنین عربستان سعودی، آماده افزایش تولید خود به منظور جایگزین کردن نفت ایران در بازار جهانی و تثبیت بهای نفت خام هستند.

او خاطرنشان کرد: ما تاکنون تولید نفت را به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز طبق توافق با شریکانمان افزایش داده‌ایم. اگر که لازم شود ما می‌توانیم این مقدار را به میزان ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار بشکه دیگر افزایش دهیم.

او اظهار داشت: روسیه به حمایت از گفت‌وگو میان کشورهای تولید کننده نفت به منظور تضمین ثبات قیمت نفت ادامه خواهد داد.

اجلاس هفته انرژی روسیه برای دومین بار در حال برگزاری بوده و از ۳ تا ۶ اکتبر جریان دارد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه