زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » امید بازگشت دوباره رونق به بازار طلا
تاریخ انتشار : 2018/10/03 - 13:41
 کد خبر: 19475
 756 بازدید

در پی کاهش قیمت؛

امید بازگشت دوباره رونق به بازار طلا

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ارزش‌افزوده را از اصل طلا رها کنید، گفت: از سیر نزولی قیمت ارز و طلا خوشحال هستیم و به دنیا ثابت خواهیم کرد که مردم ایران قوی هستند.

امید بازگشت دوباره رونق به بازار طلا

عبدالوهاب سهل‌آبادی صبح روز گذشته (سه‌شنبه) در همایش میز توسعه صادرات طلا کشور در خصوص وضعیت بازار طلا، اظهار کرد: در یک مقطع زمانی، تعدادی تولیدکننده، موجب ایجاد ۱۷۵۰ واحد تولید طلا در استان اصفهان شدند، اما در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ کارگاه باقی مانده است.

وی افزود: باید بررسی کرد چه اتفاقی افتاده است و آیا تنها میزان مالیات مسبب وضعیت کنونی بازار طلا و جواهرات شده است و چند میلیون صادرات، برای مقداری مالیات رها می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه عوامل مختلفی موجب معضلات اقتصادی و ایجاد درگیری و افزایش خشونت در جامعه می‌شود، ادامه داد: یک روز فریاد زدیم که ارزش‌افزوده را از اصل طلا رها کنید و آن را از دستمزد بگیرید. امروز سال‌ها از بحث ارزش‌افزوده می‌گذرد و امیدوارم مجلس توجه کند، اما زمان توجه دولت مشخص نیست.

سهل‌آبادی خاطرنشان کرد: میز طلا به همت صنعتگران و تولیدکنندگان طلا در شهر صنعتی و باسابقه اصفهان ایجاد شد تا بتوانیم در کنار مسئولان راهکار ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: از سیر نزولی قیمت ارز و طلا خوشحال هستیم و به دنیا ثابت خواهیم کرد که مردم ایران قوی هستند و شرایط سخت‌تری را دیده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر حضور دلالان در صنعت طلا، اظهار کرد: دلالان در تمام امور خودرو، ارز، طلا و .. حضور دارند و امیدوارم با درایت مسئولان کشوری، مجلس و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: بازار طلا، بازار امن و بانک خانم‌های اصفهانی بود و حتی بهره‌ای برای خرید طلای قسطی از مردم گرفته نمی‌شد و هر هفته اقساط خود را پرداخت می‌کردند و امیدوارم رونق دوباره به این بازار برگردد.

اصفهان، میز طلای کشور است

در ادامه این همایش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، گفت: برای بحث‌های تخصصی هر حرفه، میزهایی در کشور تشکیل شد و فعالیت هر حرفه در هر استانی بیشتر بود، استان مربوطه و میز کشوری آن را به یک حرفه اختصاص دادند.

اسرافیل احمدیه با بیان اینکه میز طلای کشوری به استان اصفهان تعلق گرفته است، اظهار کرد: در صورت تثبیت قیمت ارز و طلا، تکلیف روشن می‌شود. در سال طلایی ۹۰، میزان صادرات طلا از استان اصفهان حدود ۶۳۰ میلیون دلار بود، اما با کاهش تعداد کارگاه‌ها میزان تولید و صادرات کاهش می‌یابد.

وی افزود: در این جلسه علت کاهش تولید و صادرات و مشکلات صنعت طلا بررسی می‌شود و در انتهای جلسه با نظرات و راهکارهای مسئولان، مصوبات و جمع‌بندی‌ها به مجلس و هیئت دولت ارائه و پیگیری می‌شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اقتصادی , بازار , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه