زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » نتانیاهو: آژانس از تورقوزآباد بازدید نکرده است
تاریخ انتشار : 2018/10/02 - 22:27
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19365
 642 بازدید

نتانیاهو: آژانس از تورقوزآباد بازدید نکرده است

نخست‌وزیر اسرائیل اصرار دارد که آژانس مناطقی که در سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل به آن‌ها اشاره شده است را مورد بازدید و بازرسی قرار نداده است.

نتانیاهو: آژانس از تورقوزآباد بازدید نکرده است

نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر با انتشار بیانیه‌ای عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برجام را مورد شک و تردید قرار داد.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل منتشر شده، ادعا شده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکزی که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل به آن‌ها اشاره کرده بود، بازدید نکرده است.

در این بیانیه آمده است که در حالی ادعای نتانیاهو درباره «مراکز هسته‌ای مخفیانه اعلام‌نشده ایرانی» و درخواست‌های بعدی او برای بازرسی و تحقیقات [از مراکز ایرانی] از سوی آژانس رد شده است که آژانس از «مراکز خاص» مورد اشاره نتانیاهو در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل بی‌اطلاع بوده است.

عصر امروز (سه‌شنبه) بود که آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به درخواست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تحقیق درباره آنچه به‌ادعای وی سایت هسته‌ای مخفی ایران در روستای «تورقوزآباد» خوانده شده واکنش نشان داد.

آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «تمامی اطلاعات دریافتی، از جمله اطلاعات به‌دست‌آمده از طرف‌های ثالث در معرض بررسی‌های دقیق قرار گرفته و همراه با سایر اطلاعات موجود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا ارزیابی‌های مستقلی بر اساس تخصص خود آژانس حاصل شود».

در این بیانیه آمده است: «روش آژانس این نیست که درباره مسائل مربوط به چنین اطلاعاتی، در محافل علنی اظهار نظر کند». روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست این بیانیه آژانس را نادیده گرفتن درخواست نتانیاهو تفسیر کرده است.»

بیانیه آژانس، همچنین بر ضرورت حفظ استقلال از سوی این نهاد بین‌المللی تأکید کرده است: «آژانس به‌هنگام لزوم، بازرسان خود را به سایت‌ها و اماکن مورد نیاز می‌فرستد. آژانس از تمامی پادمان‌های مرتبط با اطلاعات در دسترس خود استفاده می‌کند، اما هیچ اطلاعاتی را به‌صورت سطحی در نظر نمی‌گیرد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «برای حفظ اعتبار، استقلال آژانس در زمینه اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی حائز بیشترین اهمیت است».


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه