زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » کلاهبرداری از شهروندان با فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی
تاریخ انتشار : 2018/10/02 - 15:42
 کد خبر: 19309
 436 بازدید

کلاهبرداری از شهروندان با فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌شمالی با اشاره به افزایش قیمت اجناس و کالاها و تشدید برخورد با خرید و فروش کالای قاچاق در فضای حقیقی گفت: این افزایش قیمت و تشدید برخورد، زمینه مساعدی را جهت سود ‌جویی و کلاه‌برداری با استفاده از خریدوفروش کالای قاچاق در فضای مجازی فراهم آورده است‌.

کلاهبرداری از شهروندان با فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی

به گزارش تدبیر تازه و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علی اعتمادی» در خصوص کلاه‌برداری از طریق فروش اجناس بی‌کیفیت و غیرمجاز در فضای مجازی اظهار کرد: مجرمان سایبری با استفاده و بهره‌گیری از غفلت کاربران، گاهی ضمن فروش کالاهای غیرمجاز و بی‌کیفیت خود، با ترفندهای مختلف مانند ارجاع کاربر به صفحات جعلی(فیشینگ) قربانیان خود را شکار و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی آن‌ها می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: همه کالاهای قاچاقی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود فاقد ضمانت و گارانتی است و متأسفانه افراد سودجو و کلاه‌بردار با استفاده از همین ترفند هم‌چنین تبلیغات گسترده و سوءاستفاده از اعتماد هم‌وطنان، کالاهای دست‌دوم را برای خریداران ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌شمالی در خصوص امنیت خرید کالا در فروشگاه‌های اینترنتی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: اگر هم‌وطنان عزیز، قصد خرید اینترنتی رادارند همواره به دو نکته مهم توجه داشته باشند. اول این‌که از فروشگاه‌هایی خرید کنند که حتماً دارای نماد الکترونیکی یا همان ای نماد هستند و دوم این‌که به پروتکل امنیتی https در اول آدرس اینترنتی فروشگاه‌های آنلاین دقت کنند.

در پایان پلیس فتا از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه