زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» اجتماعی » اجرای ویژه برنامه “سایه‌های مستدام” در مترو به مناسبت روز سالمند
تاریخ انتشار : 2018/10/01 - 17:48
 کد خبر: 19162
 252 بازدید

اجرای ویژه برنامه “سایه‌های مستدام” در مترو به مناسبت روز سالمند

به مناسبت روز سالمند (۹ مهر ماه ۱۳۹۷) برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران در حال برگزاری است.

اجرای ویژه برنامه “سایه‌های مستدام” در مترو به مناسبت روز سالمند

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، توجه و تکریم به قشر سالمند هدف اصلی اجرای این برنامه‌هاست چرا که در فرهنگ ما؛ سالمندان از جایگاه ویژه‌ای همراه با احترام برخوردار هستند و این افراد با رسیدن به سنین کهنسالی نیازمند توجه بیشتر می‌باشند.
در این راستا و با توجه به فرا رسیدن روز سالمند به جهت تکریم از مقام سالمندان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برنامه‌های متنوعی را با عنوان “سایه‌های مستدام” در ایستگاه‌های منتخب برگزار می‌کند.
برنامه دورهمی یکی از این برنامه‌هاست که با مشارکت سرای محله دیلمان در ایستگاه‌های شهرری و جوانمرد قصاب ویژه مسافران سالمند مترو برگزار می‌شود. در این برنامه سالمندان عزیز ضمن بیان تجربه‌های خود از سال‌های زندگی، از مشاوره رایگان کارشناسان امور خانواده بهره‌مند می‌شوند. تاریخ برگزاری این برنامه ۹ لغایت ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۷ و از ساعت ۱۰ الی ۱۶ است.
در برنامه‌ای دیگر و با مشارکت موسسه خیریه کهریزک در ایستگاه‌های امام خميني (ره)، دروازه دولت و تئاتر شهر، پرسنل شاغل در معاونت فرهنگی و اجتماعی بهره برداری مترو با اهدای شاخه گل به استقبال مسافران سالمند می‌روند.
همچنین با هدف ارتقای فرهنگ سلامت و افزایش سلامتی جسمانی سالمندان محترم ایستگاه سلامت سالمند با حضور کارشناسان حوزه سلامت برگزار می‌شود. در این برنامه ضمن انجام غربالگری و تست فشار و قند خون، خدمات مشاوره به صورت رایگان ارائه می‌شود.
گفتنی است، ایستگاه سلامت سالمند که با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ تهران و مشارکت دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران برگزار می‌شود و در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر ماه ۹۷ در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) پذیرای مسافران سالمند است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه