زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » 150 خانه در صومعه سرا زیر آب رفت
تاریخ انتشار : 2018/09/30 - 13:24
 کد خبر: 19017
 214 بازدید

150 خانه در صومعه سرا زیر آب رفت

فرماندار صومعه‌ سرا (گیلان) گفت: حدود ۱۵۰منزل مسکونی در منطقه ضیابر به طور کامل زیر آب رفته است.

150 خانه در صومعه سرا زیر آب رفت

مهندس علی فتح‌اللهی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت دهستان ضیابر بر اثر آبگرفتگی و بحران سیل طی روزهای اخیر،اظهار کرد: طی چند روز اخیر شاهد بارش شدید باران و سیل در دهستان ضیابر صومعه سرا بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران به ۹ روستای ضیابر آسیب زده است، افزود: بیشترین آسیب در منطقه مازندران محله و اقامحله بهمبر ضیابر بوده است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره بر اینکه بارش شدید باران موجب آبگرفتگی تعدادی از منازل مسکونی ضیابر شده است،خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰منزل مسکونی به طور کامل زیر آب رفته است. همچنین بیش از ۱۴۰ انبار دچار آبگرفتگی شده‌اند.

وی به تلف شدن تعدادی مرغ،جوجه و ماکیان اشاره کرد و گفت: حجم باران به میزانی بالا بود که رودخانه‌های ما کشش انتقال آب را نداشتند. تجاوز به حریم دلیلی بر به حداقل رسیدن قدرت انتقال آب بوده است.

فتح‌اللهی ضمن قدردانی از دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان هلال‌احمر،اداره راه، بخشداری‌ ، بسیج، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، ادارات آب، برق، گاز و…، تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان از ساعات اولیه در منطقه حضور داشتند و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اثر بارش شدید باران ۲۰۰هکتار اراضی جالیزی، اراضی باغی، ۲۵ تیر برق، ۵۰کیلومتر آسفالت راه روستایی و ۲۰دهنه پل دچار آسیب شده است،گفت: به ۵۰۰ هکتار از اراضی در این منطقه که به کشت راتون اختصاص داشت خسارت وارد شده است.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته وضعیت در این منطقه عادی شده است، تصریح کرد: لایروبی رودخانه‌ها، بازسازی و آزادسازی جزء اولویت اول ما قرار دارد.

فرماندار صومعه سرا در پایان به بازدید و سرکشی از کلیه روستاهای آسیب‌دیده اشاره و اظهار کرد: بنا شده است به واحدهای مسکونی که دچار آسیب شده‌اند تسهیلات مقاوم‌سازی و تعمیرات خارج از نوبت اعطا شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه