زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» جذاب ترین ها » باران کوثری و نوید محمدزاده؛ رقیبان سرسخت
تاریخ انتشار : 2018/09/28 - 15:26
 کد خبر: 18767
 893 بازدید

باران کوثری و نوید محمدزاده؛ رقیبان سرسخت

اکران فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ زده» و «عرق سرد»، اجرای نمایش «صد در صد» و «پنگوئن» و برگزاری نمایشگاه آثار هانیبال الخاص، مهم‌ترین رویدادهای هنری هفته هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

باران کوثری و نوید محمدزاده؛ رقیبان سرسخت

با پایان فصل تابستان و گذشت اولین روزهای مهر، محیط‌های فرهنگی و هنری کشور بار دیگر رنگ‌وبویی تازه به خود گرفت و مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند از تازه‌ترین فعالیت‌های این حوزه بهره‌مند شوند؛ از سینما گرفته که پس از گذراندن دوره‌ای تقریبا رخوت آمیز و بدون شور و حال، این روزها با نمایش آثاری تازه، جان دوباره‌ای به خود گرفته است تا تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر که شاهد حضور گسترده گروه‌های مختلف روی صحنه هستند و گالری و نگارخانه‌هایی که با سوژه‌های ناب و تازه این هفته به استقبال مخاطبانشان می‌روند.

علاقه‌مندان به هنر هفتم، این هفته انتخاب‌های متنوع و متعددی پیش رو دارند. از کمدی «هشتگ» گرفته تا آثار اجتماعی چون «مغزهای کوچک زنگ‌زده» و «عرق سرد».

دنبال کنندگان فعالیت‌های هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی نیز می‌توانند با سر زدن به گالری‌های تهران آثار مورد علاقه خود را یافته و لذت ببرند. در این میان تماشاخانه‌ها نیز با نمایش‌های تازه و البته پرمخاطب، فعالیت هنری خود را بار دیگر از سر گرفتند. جزییات مهم‌ترین رویدادهای هنری هفته را مرور می‌کنیم.

سینما رنگ اجتماعی به خود گرفت

از روز چهارشنبه، چهارم مهر، پنج فیلم تازه به چرخه اکران سینما های کشور اضافه شدند که نسبت به آثار هفته‌های گذشته می‌توان گفت شانس بسیار بیشتری در جلب نظر مخاطبان دارند زیرا که ضمن بهره‌مندی از موضوعات جذاب و چالشی، بازیگران محبوب و مطرح سینما را نیز در اختیار دارند. حضور باران کوثری و نوید محمدزاده در دو فیلم متفاوت، رقابت جذابی را برای جلب نظر مخاطبان ایجاد کرده است.

«مغزهای کوچک زنگ‌زده» تازه‌ترین ساخته هومن سیدی با بازی نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی در نقش دو برادر که شخصیت‌های اصلی این فیلم اجتماعی هستند، روایت‌گر اتفاقاتی است که برای یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر رخ می‌دهد.

فیلم هومن سیدی در دو روز ابتدایی اکران با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است و روز گذشته 30 سانس فوق‌العاده در سینما های کشور را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد این سیر صعودی تا روزهای پایانی اکران نیز ادامه داشته باشد.

مغزهای کوچک زنگ زده

«عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی، دیگر فیلمی است که به‌تازگی روی پرده رفته است؛ فیلمی درباره محدودیت‌های زنان در کشور که در بستر زندگی یک زن فوتسالیست با بازی باران کوثری به آن پرداخته شده است.

امیر جدیدی و سحر دولتشاهی دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند که در جشنواره فیلم فجر به ترتیب جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کردند.

فیلم سینما دیگری که این روزها رنگ پرده را به خود دیده است، «جاده قدیم» ساخته منیژه حکمت است؛ اثری که با ساخته‌های پیشین این کارگردان تفاوت دارد و به مشکلات روحی یک زن پس از یک اتفاق ناگوار می‌پردازد.

مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، محمدرضا غفاری، ترلان پروانه و پرویز پورحسینی از جمله بازیگران «جاده قدیم» هستند.

«سوفی و دیوانه» ساخته مهدی‌ کرم‌پور نیز با بازی متفاوت امیر جعفری، دیگر اثر اجتماعی روی پرده است. فیلمی که فضای متفاوتی نسبت به سایر آثار این کارگردان دارد و باید دید این سبک و سیاق جدید تا چه اندازه به مذاق مخاطبان خوش می‌آید و باعث جلب نظرشان می‌شود.

در میان تمامی این آثار اجتماعی، سینما های کشور شاهد اکران فیلمی کمدی با بازی بهاره رهنما و نیوشا ضیغمی به نام «هشتگ» هم هستند؛ فیلمی که با گریم‌های بازیگرانش پیش از اکران توجه علاقه‌مندان به سینمای کمدی را جلب کرده بود.

کارگردانی مشترک بازیگران مطرح در روبه‌رو

سالن‌های تئاتر و تماشاخانه‌ها پس از پایان ایام عزاداری ماه محرم فعالیت‌های خود را بار دیگر با نمایش آثار تازه‌ای از سر گرفتند، آثاری که بیشتر موضوع اجتماعی دارند و تراژیک هستند.

از تئاتر شهر که شروع کنیم، در تالار قشقایی نمایش «عنداز مطالبه» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم، کارگردانی سامان خلیلیان و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده و با بازی پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه‌پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سیدعلی موسویان ساعت 19 با قیمت بلیت 30 هزار تومان میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

همچنین «پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکری و نوشته محمد چرمشیر ساعت 20:30 با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان در تالار چهارسو به صحنه می‌رود. در این نمایش مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور و باران وقارکاشانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش پنگوئن به کارگردانی پیام دهکردی

با گذر از تئاتر شهر، به تماشاخانه شهرزاد سری می‌زنیم که نمایش «صد در صد» نوشته مارکس لید را به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی روی صحنه دارد. این نمایش ساعت 21 در سالن دو پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش ستاره پسیانی و هوتن شکیبا ایفای نقش می‌کند.

این نمایش تندیس بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را از سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گرفت. بهای بلیت این نمایش 40، 50 و 15 هزار تومان است.

خانه نمایش مهرگان نیز میزبان نمایش «مده‌آ » به نویسندگی و کارگردانی علی حسینی است که ساعت 22:30 در سالن شماره یک اجرا می‌شود. در این نمایش آنا زارع و علی حسینی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده است: «مده‌آ، ایزد بانوئیست که در پی خیانت همسرش (جاسونه) و برای انتقام از او، دو فرزندش را می‌کشد و …» بهای بلیط این نمایش 50 هزار تومان تعیین شده است.

تماشاخانه ایرنشهر ، با دستی پر از مخاطبانش پذیرایی می‌کند و نمایش‌های «مزامزا» به کارگردانی سیروس همتی در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ساعت 20 و «تئاتر» به کارگردانی مشترک صابر ابر، الهام کردا و پانته‌آ پناهی‌ها با دو اجرا در ساعت‌های 19 و 21 در سالن استاد سمندریان روی صحنه می روند.

زنده‌شدن یاد هانیبال الخاص در تهران

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران، از این جمعه برای مخاطبانشان تدارک ویژه‌ای دیده‌اند و با آغاز فصل پاییز گویی جانی دوباره در آن‌ها دمیده شده است. همواره گفته‌اند که پاییز فصل گالری گردی است و گالری داران از فرارسیدن این فصل خشنود هستند زیرا که رونق دوباره‌ای به کارشان می‌دهد.

از این جمعه خانه هنرمندان هفته پرتراکمی را شروع خواهد کرد و از چند نمایشگاه با موضوعات مختلف میزبانی می‌کند.

دومین نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران با عنوان «قاب تجلی» از روز ششم مهر در خانه هنرمندان پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. در این نمایشگاه که توسط ماهنامه چهره‌های ماندگار و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، آثاری از محمود فرشچیان، محمد احصایی، غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، جلیل رسولی، یدالله کابلی، کیخسرو خروش، محمدحسین حلیمی، محمد سلحشور، عباس اخوین، علی‌اکبر صادقی، حبیب‌الله آیت‌اللهی، عبدالصمد حاج صمدی، امیر احمد فلسفی، علی شیرازی، اسرافیل شیرچی، جواد بختیاری و عین الله صادق زاده به نمایش در می‌آید.

آیین افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ششم مهر ساعت 16 با حضور جمعی از چهره‌های نام‌آشنا و ماندگار کشور در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه برگزیده پوسترهای تصویرگری به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس انجمن تصویرگران ایران، جمعه ششم مهر ساعت 17 در گالری‌های پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

نمایشگاه سفالگران سمنان با عنوان «کیمیای خاک» از سوی انجمن سفالگران ایران جمعه ششم مهرماه در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می کند.

به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا، سفارت استرالیا در تهران با همکاری مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه ایران میزبان نمایشگاهی از اسناد و عکس‌های تاریخی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران خواهد بود و تا 17 مهر ادامه خواهد داشت.

خانه هنرمندان ایران با همکاری انجمن آسیفا ایران، نمایشگاه کانسپت انیمیشن با عنوان «عنصر پنجم» جمعه ششم مهر در گالری بهار خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند.

نمایشگاه هانیبال الخاص و 61 سال سینما به یاد عزت الله انتظامی

با گذر از خانه هنرمندان و نمایشگاه‌های متنوع آن به سراغ گالری ویستا می‌رویم که میزبان آثار چهره سرشناسی است. این گالری از روز جمعه با نمایشگاه‌ طراحی هانیبال الخاص با عنوان «پرنده وقتی مرد» فعالیت خود را از سر می‌گیرد. افتتاحیه این نمایشگاه ششم مهر ساعت 16 برگزار می‌شود و تا 16 مهر پذیرای علاقه‌مندان است.

نمایشگاه طراحی های امین سرابندی با عنوان «۶۱ سال سینما» در روز جمعه ششم مهر ماه از ساعت 16 در گالری سیحون افتتاح می‌شود. این نمایشگاه به یاد عزت‌الله انتظامی برگزار و در آن ۱۰ اثر از استاد انتظامی در نقش‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه نقاشی‌های جمشید حقیقت‌شناس با عنوان «بیست هجده» دیگر رویداد حوزه هنرهای تجسمی است که از روز جمعه ششم مهر در گالری ساربان آغاز به کار می‌کند و تا 16 مهر ادامه خواهد داشت.

ناصر اویسی نیز نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را با عنوان «آبی‌های اویسی» از ششم تا 26 مهر در گالری چهار برگزار می‌کند. گالری مس‌نگار در مهر و به روال هر سال، در سالگرد گشایش گالری به مدت یک هفته از روز جمعه ششم مهر میزبان آثار فاخری از هنرمندان قلم‌زن خواهد بود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : جذاب ترین ها , خبر داغ
ارسال دیدگاه