زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اقتصادی » رکورد قیمت نفت برای نخستین بار در 4 سال اخیر به 80 دلار در هر بشکه رسید
تاریخ انتشار : 2018/09/24 - 18:28
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 18216
 555 بازدید

رکورد قیمت نفت برای نخستین بار در 4 سال اخیر به 80 دلار در هر بشکه رسید

قیمت جهانی نفت در ادامه معاملات امروز از ۸۰ دلار در هر بشکه گذشت که بالاترین رقم در ۴ سال گذشته است.

رکورد قیمت نفت برای نخستین بار در 4 سال اخیر به 80 دلار در هر بشکه رسید

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز برای نخستین بار از سال 2014 به 80 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال در لحظه مخابره خبر به 80 دلار و 9 سنت رسیده است. قیمت نفت در این روز نسبت به روز قبل 1 دلار و 85 سنت افزایش داشته است. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با افزایش 1 دلار و 19 سنتی به 71 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسیده است.

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز پس از آن افزایش یافته که روسیه و عربستان درخواست رئیس جمهور آمریکا را برای افزایش تولید نفت رد کردند هرچند به‌عقیده تحلیلگران این کشورها هم‌اکنون با حداکثر توان خود در حال تولید نفت هستند و قادر به افزایش پایدار تولید نفت برای پرکردن جای خالی نفت صادراتی ایران نیستند.

سیاست تحریم نفتی آمریکا که از اوایل نوامبر به‌اجرا گذاشته می‌شود عامل اصلی رشد قیمت نفت طی هفته‌های اخیر بوده است و در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برای ترامپ نتیجه عکس داشته است.

رشد قیمت بنزین در آمریکا همواره یکی از فاکتورهای تأثیرگذار بر نتایج انتخابات در این کشور بوده است و با بالا رفتن قیمت‌ها در هفته‌های آینده می‌تواند نتیجه انتخابات آتی کنگره را به‌نفع دموکرات‌ها رقم بزند و دست دولت تندروی آمریکا را برای اجرای سیاست‌های خود در سطح داخلی و بین المللی ببندد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , انرژی , خبر داغ
ارسال دیدگاه