زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۶
» اسلایدر اصلی » آخرین جزئیات از حمله تروریستی اهواز؛ روحانی دستوری فوری صادر کرد
تاریخ انتشار : 2018/09/22 - 17:26
 کد خبر: 17687
 495 بازدید

آخرین جزئیات از حمله تروریستی اهواز؛ روحانی دستوری فوری صادر کرد

رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس صبح امروز در اهواز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه آغاز شد. ۳۰ دقیقه پس از آغاز رژه گذشته بود که ناگهان دو نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند تیراندازی کردند.

آخرین جزئیات از حمله تروریستی اهواز؛ روحانی دستوری فوری صادر کرد

* داعش هم مسئولیت «حمله اهواز» را بر عهده گرفت
در حالی که گروهک «الاهوازیه» مسئولیت حمله تروریستی اهواز را بر عهده گرفته است، منبع رسانه‌ای وابسته به گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت.

* حال عمومی 5 مصدوم حادثه تروریستی وخیم است
معاون وزیر بهداشت: مصدومین حادثه تروریستی در 8 بیمارستان اهواز بستری شدند و پس از آن مجروح جدید نداریم همه اعمال جراحی اورژانس بر روی بیماران انجام شده است و به غیر از ۵ مجروح این حادثه، حال عمومی بقیه مصدومین پایدار است .تلاش پزشکان برای پایدار شدن وضعیت ۵ مصدوم بد حال ادامه دارد و کمبود دارویی و درمانی، تجهیزاتی و خون در مراکز درمانی وجود ندارد

* دستورات روحانی برای حادثه تروریستی اهواز
حسن روحانی رئیس جمهور در پی حمله تروریستی صبح امروز به مردم اهواز در مراسم رژه نیروهای مسلح ، در تماسی تلفنی با «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و «غلامرضا شریعتی » استاندارخوزستان، در جریان تازه ترین گزارش اقدام تروریستی صبح امروز در اهواز و روند شناسایی و رسیدگی به وضعیت مجروحان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

* افزایش تعداد شهدا به 29 نفر
ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد حمله تروریستی اهواز ۲۹ شهید و ۵۷ زخمی برجا گذاشته است.

* پدر شهید حادثه تروریستی: پسرم را جلوی چشمم کشتند
سعدالله اقدامی شاهد و مجروح حادثه که در بیمارستان بستری بود گفت: پسر و همسرم که نظاره گر رژه بودند در این حادثه تیر خوردند. پسرم را جلوی چشمم کشتند و همسرم اکنون در اتاق عمل است.

* پوتین ضمن تسلیت جان باختن شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی اهواز خطاب به روحانی:

مسکو آماده تقویت همکاری با تهران در خصوص مقابله با تروریسم است

* “حسین منجزی” جانباز ۷۵ درصدجنگ تحمیلی، در حادثه تروریستی شهر اهواز به فیض شهادت نائل آمد

* ایرنا به نقل از یک منبع آگاه: تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به 24 نفر رسید و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد

* سردار شکارچی: :هیچکدام از تروریست‌های حمله به رژه اهواز متواری نیستند، 3 نفر کشته و 1 نفر دستگیر شده‌ است.

* رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر خبر داد.

ظریف: تروریست‌هایی که توسط یک رژیم خارجی به کار گرفته، آموزش دیده، مسلح شده و از آن‌ها دستمزد گرفته بودند به اهواز حمله کردند. کودکان و بزرگسالان در میان تلفات حادثه بودند. ایران حامیان تروریست منطقه‌ای و اربابان آمریکایی‌شان را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران در دفاع از جان ایرانیان به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد.

* معاون استاندار خوزستان: تعداد کشته‌ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 11 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به بیش از 30 نفر رسیده است

* حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان: در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز 8 تا 9 نفر از نیروهای نظامی شهید شدند و بیش از 20 نفر مجروح شده‌اند که حال برخی مجروحان وخیم گزارش شده است. تروریست ها 4 نفر بوده اند که 2 نفر کشته و 2 نفر دستگیر شده اند

* گروه تروریستی الاحوازیه مسئولیت عملیات تروریستی امروز در اهواز را برعهده گرفت. پیکر شهدا و مجروحین حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.

* بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده است. اسامی شهداء:
۱-علی لویمی
۲-اسماعیل شفیعی نژاد
۳-میلاد جهانگیر نژاد
۴-رضا شفیعی
۵- سعید کریمی
۶-امیر فرخی
۷- یونس پور حلو

* فرمانده سپاه استان خوزستان: عوامل تروریستی که صبح امروز به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند؛ اوضاع تحت کنترل و آرام است.

* تسنیم گزارش داد که تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند. تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

* به نقل از مسئولان تعداد مجروحان را تا این لحظه 20 نفر اعلام کرد. شنیده ها حاکی از آن است که 4 یا 5 نفر از عوامل این حادثه تروریستی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شدند. مصدومان به بیمارستان آپادانا منتقل شده اند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه