زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » امروز قدر موشک هایمان را بیشتر می‌دانیم
تاریخ انتشار : 2018/09/22 - 9:40
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 17548
 265 بازدید

رییس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

امروز قدر موشک هایمان را بیشتر می‌دانیم

رییس جمهور یادآور شد:پیام انقلاب ما از روز اول پیام برابری برادری و دوستی و حسن همجواری بوده و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده است .

امروز قدر موشک هایمان را بیشتر می‌دانیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، رییس جمهوری صبح شنبه در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته‌ “دفاع مقدس” و رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سی و هشتمین دفاع مقدس، اظهار کرد: حادثه‌ای که بعد از ظهر 31 شهریور ماه سال 59 رخ داد، از جهات مختلف حائز اهمیت بود. از جمله اهمیت‌های این حادثه آن بود که جمهوری اسلامی ایران آغازگر این جنگ نبود.

وی خاطر نشان کرد: ایران به کشوری تجاوز نکرده است و قصد تجاوز و حمله به هیچ کشوری را نداشت، چرا که پیام انقلاب ما از روز نخست صلح، آشتی و اجرای فرامین الهی، برادری ، دوستی و حسن همجواری با همسایگان بود. همچنین علت این که مردم ما یکپارچه در این دفاع مقدس جانبازی و فداکاری کرده‌اند نیز آن بود که تردیدی در این که جمهوری اسلامی ایران آغازگر جنگ نبوده، نداشتند.

رییس جمهوری با تاکید بر این که جنگی که بر ما تحمیل شد، جنگی عادی و معمولی نبود، گفت‌: در روزهای اولیه جنگ، عراق شهرهای مسکونی و مردم بی گناه و بی دفاع ما را زیر حملات بمباران ، موشک باران و گلوله باران خود قرار داد. از جمله این شهرها شهر دزفول بود که صدامیان به شدت از دست مردم این شهر عصبانی بودند، چرا که سقوط دزفول به معنای سقوط خوزستان بود، اما مردم این شهر یکی از بزرگترین شکست ها را به صدامیان تحمیل کردند و همین موضوع نیز باعث شد که ماه‌های متوالی این شهر زیر موشک باران ابلقیان قرار بگیرد.

روحانی با اشاره به استفاده عراق از سلاح شیمیایی در جریان هشت سال جنگ تحمیلی، خاطر نشان کرد: عراق بر خلاف همه موازین بین‌المللی در هشت سال جنگ تحمیلی از سلاح شیمیایی استفاده کرد و مردم بی گناه سردشت و حتی حلبچه را با بمباران شیمیایی شهید کرد.

وی با بیان این که حمله به شهرها و استفاده از سلاح‌های شیمیایی تنها جنایت جنگی بعثی عراق علیه ایران در هشت سال جنگ تحمیلی نبود، اظهار کرد: عراق اسرای ما را نیز تحت شکنجه‌های سخت خود قرار داد و آنها را به شهادت رساند که از جمله این شهدا می‌توان به شهید تندگویان، وزیر نفت وقت اشاره کرد.

رییس جمهوری ادامه‌ داد: با وجود همه جنایات جنگی و تجاوز صدامیان در جهان و هیچ سازمان بین‌المللی و تمام غرب در برابر این تجاوز ایستادگی نکردند و این درس مهمی برای ما است؛ تاریخ دفاع هشت ساله ما، تاریخ گذشته نیست ،‌ بلکه سرمشق و آینده راه ما است؛ این تاریخ زنده است و برای همیشه نیز زنده باقی خواهد ماند و مصباح هدایت و چراغ هدایت ما است.

روحانی در ادامه‌ تصریح کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله به ما این را آموخت که در روزهای سخت باید روی پای خود بایستیم، تحت فرمان مقام معظم رهبری، متحد و آماده فداکاری باشیم و به پیروزی نهایی نیز امیدوار بوده و به یکدیگر و همچنین مسئولان اعتماد داشته باشیم و بدانیم با ابتکار، ایثار ، فداکاری و ایمان پیروزی از آن ما است.

رییس جمهوری در ادامه‌ صحبت‌های خود در مراسم رژه نیروهای مسلح به بیان دلایل رژیم بعث عراق برای حمله به ایران اشاره کرد و گفت‌: آغاز جنگ هشت ساله با یک علامت و بهانه شروع شد و آن نیز زیر پا گذاشتن یک معاهده و قرارداد دو جانبه میان ایران و عراق بود. تجاوز صدام به این بهانه آغاز شد که او معاهده 1975 را به اصطلاح خود معاهده خوبی برای عراق نمی دانست. این‌ در حالی است که مدت‌ها برای آن مذاکره شده بود و شخص صدام نیز پای آن را امضا کرده بود. شروع جنگ هشت ساله با پاره کردن این معاهده در مقابل دوربین‌های تلویزیونی و سپس حملات ناجوانمردانه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که امروز نیز بعد از 38 سال حادثه تجاوز صدام به خاک جمهوری اسلامی ایران و زیر پا گذاشتن معاهده دو جانبه در حال تکرار شدن است، خاطر نشان کرد: همان دولتی که مشوق سایر دولت‌ها برای نشستن پای میز مذاکره با ایران بود و برای یک جمله 17 شبانه روز وقت مذاکره کنندگان ما را گرفت و بعد از 12 سال فشار به ملت ایران در برابر منطق مستحکم دیپلمات‌های ما سر فرود آورد و قراردادی امضا کرد که به نفع همه، منطقه و جهانیان بود، امروز عین داستان صدام تکرار شد و دو مرتبه فردی که به هیچ یک از مقررات و قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد در برابر تعهدات خود در یک تعهد چند جانبه که سازمان بین‌المللی و شورای امنیت آن را تایید کرده است، این توافق را زیر پا گذاشته است.

وی با اشاره به این که جنگ سی هشت ساله قبل بار دیگر تکرار می‌شود، ادامه‌ داد: آن روز یکی از ازناب آمریکا در برابر ملت ایران ایستاد و پشت او کشورهای مختلف از شرق و غرب قرار گرفتند، اما امروز دیگر جنگ نیابتی نیست و آمریکا خود مستقیما در برابر ملت ایران ایستاده است و پیمان شکنی و خروج از پیمان را او آغاز کرده است.

روحانی همچنین با بیان این که صدام در ظاهر قرارداد 1975 را بهانه جنگ اعلام کرد، اما هدف اصلی او از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود، ادامه‌ داد: امروز نیز در ظاهر اقدام آمریکا خروج از بر جام است، اما باطن او ضربه به اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. صدام با وجود هشت سال تلاش با همه قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای به اهداف خود دست نیافت و نتوانست به نظام مستحکم جمهوری اسلامی ایران ضربه‌ای را وارد کند. هر چه زمان گذشت ملت ایران مصمم‌تر شدند و بالاخره بعد از هشت سال پیروزی نظامی، اخلاقی و سیاسی از آن ملت ما شد و ما سرزمین خود را از متجاوز پس گرفتیم.

رییس جمهوری بعد از پیروزی ایران در جنگ هشت ساله، سازمان ملل صدام را به عنوان آغازگر جنگ شناخت و همه کشورهایی که از صدام حمایت کرده بودند به نوعی اظهار پشیمانی و به جنایت خودشان اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: امروز نیز این ماجرا برای ترامپ در حال‌ اتفاق افتادن است و آن چه که بر سر صدام آمده است بر سر آمریکا نیز خواهد آمد. همان طور که ما در سال 59 آغازگر جنگ و تجاوز نبودیم و تنها دفاع و مقاومت و ایستادگی کردیم، امروز نیز ما آغازگر جنگ نیستیم.

حسن روحانی در ادامه‌ به تلاش‌های ایالات متحده آمریکا برای افزایش فشار علیه ایران طی سال‌های 95 و 96 اشاره و اظهار کرد: آمریکایی‌ها توطئه‌های فراوانی در سال‌های 95 و 96 انجام دادند تا به نحوی ما را عصبانی کنند تا از بر جام خارج شویم و مسئولیت‌های سیاسی و حقوقی این اتفاق بر دوش ما بیافتد، اما مقاومت، تدبیر ، ایستادگی و آرامش جمهوری اسلامی ایران باعث شد که آن توطئه خنثی شود. در مرحله بعد ترامپ فکر می‌کرد روزی که از بر جام خارج شود، ساعتی بعد ما نیز از این معاهده خارج خواهیم شد و پس از خروج ما، پرونده را به شورای امنیت می‌برد ولی باز هم موفق نشد.

وی ادامه‌ داد: در مرحله سوم ترامپ می خواست متعهدان ایران را پشت خود جمع کند و لااقل اروپا را در کنار خود داشته باشد و آنها نیز از بر جام خارج شوند و ایران را مقصر بدانند، اما به جز دو رژیم منفور در منطقه ما ، هیچ دولت و ملتی از ترامپ حمایت نکرد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: امروز در برابر دنیا پیروزی سیاسی، حقوقی و اخلاقی از آن ما است. ما شکایت خود را به سازمان بین‌المللی و دادگستری بین‌المللی لاهه برده ایم و آمریکایی‌ها از این شکایت ما عصبانی هستند؛ دادگاه لاهه هر حکمی را صادر کند، از لحاظ وجدان عمومی ما پیروز خواهیم بود، به عهد خود وفادار هستیم و به قوانین بین‌المللی و شورای امنیت احترام گذاشته ایم. اما آمریکا جنگ اقتصادی و روانی را علیه ما آغاز کرده است.

روحانی با بیان این که پایان این جنگ بسیار خوش‌تر از پایان جنگ هشت ساله خواهد بود، خاطر نشان کرد: پایان جنگ امروز ما با آمریکا هم زمانش بسیار کوتاه‌تر است و هم تجربه ما بسیار بیشتر شده است و هم این که دشمن ما از هر زمان دیگری ذلیل تر شده است؛ آن روز همه شرق و غرب پشت سر صدام جمع شدند، اما امروز همه شرق و غرب در کنار ما هستند و اقدامات آمریکا را محکوم می‌کنند. ما با همان تجربه در برابر ترامپ پیروز خواهیم شد.

وی اظهار کرد: البته که در جنگ تحمیلی مردم ما آزار و رنج دیدند و مشکلاتی برای آنها ایجاد و شهدایی داده‌ایم، اما مردم ما از هدف خود باز نایستادند و دشمن را شکست دادند. امروز نیز عین آن حادثه تکرار خواهد شد و ما نخواهیم گذاشت که آمریکایی‌ها ملت ما بزرگ ما را به زانو در بیاورند. بی تردید در این مسیر مشکلاتی برای ما به وجود آمده است و خواهد آمد، اما ما از این پیچ تاریخی با عزت و سربلندی عبور خواهیم کرد. مردم می‌توانند به آینده خود و تدبیر نظامیان و راهنمایی، هدایت و راهبری رهبری و تلاش دولتیان مطمئن باشند. اگر همه در کنار هم و با هم باشیم راحت‌تر ، دقیق‌تر و کم هزینه تر از گذشته از این ماجرا عبور خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به این که امروز دنیا قضاوت کند که آیا ملت ایرا ن پیروز هشت سال جنگ تحمیلی بود یا ابلقیان و یا این که بعد از هشت سال عزت و سربلندی از آن ملت ایران بود یا صدامیان، اظهار کرد: تاریخ ماه‌های آینده نیز قضاوت ؛ شکست خورده این جنگ اقتصادی ، روانی و سیاسی آمریکایی ها خواهند بود و ملت ایران پیروز خواهند بود.

رییس جمهوری در ادامه‌ صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم ارتقای توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: دشمنان می‌گویند که ما از سلاح‌های دفاعی خود دست برداریم و برای بازگشت به بر جام موشک‌ها خود را کنار بگذاریم و به تعبیر آنها در امور منطقه مداخله‌ای نداشته باشیم، اما جمهوری اسلامی ایران نه سلاح های خود را کنار می‌گذارد و نه از توانمندیهای خود می کاهد ،‌ بلکه روز به روز بر قدرت خود خواهیم افزود.

وی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران ، خاطر نشان کرد: این که شما از موشک‌های ما عصبانی هستید، معنای آن این است که تاثیرگذارترین سلاح ما امروز موشک ما است؛ با هر کش و قوس ما امروز قدر موشک‌های خود را بیش از گذشته می دانیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: شما می‌گوید که ما در منطقه حضور نداشته باشیم؟ شما از هزاران کیلومتر آن طرف تر در منطقه ما چه می کنید؟ ما همواره حافظ امنیت خلیج فارس ، اقیانوس هند و باب المندب بوده ایم و امروز کشتی‌های ما امنیت این مناطق را تامین می‌کند. امروز ملت ایران در قلب مردم عراق، سوریه و لبنان و یمن جای دارند، اما شما در کجا قرار دارید؟

روحانی در ادامه‌ صحبت‌های خود، تصریح کرد: شما موشک و امکانات خود را به دو کشور داده‌اید تا مردم یمن را زیر بمباران خود قرار دهند و میلیون‌ها را در شرایط قحطی بگذارند. در این شرایط ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه است و در برابر مظلومیت مردم منطقه و تجاوزات آنها سکوت و تحمل نخواهد کرد، چرا که ما اینها را از امام حسین (ع) و کربلا و عاشورا این را آموخته ایم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه