زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۲۹
» اجتماعی » در نظر گرفتن دو مسیر برای احداث تراموا در پایتخت/ احداث خطوط ۸ تا ۱۱ متروی تهران مصوبه دارد
تاریخ انتشار : 2024/02/21 - 11:09
 کد خبر: 166992
 57 بازدید

زاکانی اعلام کرد

در نظر گرفتن دو مسیر برای احداث تراموا در پایتخت/ احداث خطوط ۸ تا ۱۱ متروی تهران مصوبه دارد

شهردار تهران با اشاره به اینکه احداث خطوط ۸ تا ۱۱ متروی تهران مصوبه دارد، گفت: در مصوبه سال ۹۸ شورای عالی عنوان خطوط ۸ تا ۱۱ مترو موجود است.

در نظر گرفتن دو مسیر برای احداث تراموا در پایتخت/ احداث خطوط ۸ تا ۱۱ متروی تهران مصوبه دارد

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی پس از پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با بیان اینکه امروز بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب شد و جمع بندی انتهایی کار گویا است، گفت: سال ۹۹ تا امروز بودجه شهرداری تهران از ۳۰ همت به ۱۵۰ همت رسیده است که عمده این پول به بخش زیرساختی رسیده است و بودجه ای مصوب کرده ایم که حدود ۱۵۱ همت شده است و نزدیک ۱۲ همت نیز مکمل است و مجوز داده شده است و ۱۶۵ و نیم همت شد.

وی با بیان‌ اینکه در لایحه بودجه مجوز تهاتر و اقدامات خاص نیز داده شد و ان‌شاءالله این بودجه برای سال آینده لبخندی را به لب می‌نشاند، در خصوص خطوط جدید مترو و ایجاد تراموا در تهران گفت: ناظر به خطوط جدید پیشنهاد جدیدی مطرح شد تا منوط به مستندات باشد و بنده مستندات را همراه خود داشتم تا به آقای چمران و اعضا بدهم و کلیات آن از سال ۸۷ مصوبات لازم را دارد.

زاکانی بیان کرد: در سال ۹۹ برای خط ۱۰ نیز پول و اعتبارات تعیین شده است و در مصوبه سال ۹۸ شورای عالی عنوان خطوط ۸ تا ۱۱ مترو موجود است و از شهرداری تهران گزارش تکمیلی خواستند و این آمادگی وجود دارد.

زاکانی در مورد ایجاد تراموا نیز گفت: این موضوع در بودجه آمده است و برای آن قدرالسهمی مشخص شده است تا تراموا با چرخ لاستیکی احداث شود و شورای عالی دو خط از ترمینال شرق تا میدان آزادی و خط دوم نیز از جنت آباد به سمت مصلی تا لویزان را در نظر گرفته است.

شهردار تهران در مورد وضعیت بودجه شهرداری تهران نیز گفت:  در سال ۱۴۰۰ از رقم ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه ۳۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه محقق شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ از رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ۶۹ هزار و ۹۰۰ نقد محقق و ۱۱ هزار میلیارد به امسال منتقل شد. امسال از ۷۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، متمم ۱۰۴ همتی مصوب شد که در نهایت درصد تحقق به ۱۳۷ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، جلسه امروز شورای شهر که از ساعت ۸ صبح آغاز شده بود تا ساعت ۱۸ برای بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با حضور شهردار، معاونانش و اعضای شورای شهر ادامه داشت.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه