زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» بین الملل » پمپئو کشورهای طرف همکاری با ایران را تهدید کرد
تاریخ انتشار : 2018/09/17 - 10:23
 کد خبر: 16620
 202 بازدید

پمپئو کشورهای طرف همکاری با ایران را تهدید کرد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد دوشنبه بار دیگر علیه ایران سخن گفت و دیگر کشورها را تهدید به برخورد در صورت تداوم همکاری‌های اقتصادی با تهران کرد.

پمپئو کشورهای طرف همکاری با ایران را تهدید کرد

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: از چهارم نوامبر، مقررات جدیدی برای آن‌هایی وضع می‌شود که خواستار همکاری‌های اقتصادی با حکومت ایران هستند.
وی مدعی شد که از هم اکنون «کشورهای بسیاری» اقدام به خروج از بازار ایران کرده‌اند.
این اظهارات در حالی است که آمریکا در تلاش‌های بی‌وقفه و رایزنی‌های فشرده خود با هدف قطع صادرات نفت ایران و افزایش فشارهای اقتصادی، طی ماه های گذشته با درهای بسته مواجه شده است.
پمپئو در روزهای گذشته بارها علیه ایران موضع گرفته بود.
وی شنبه هم در توئیتر خود از دیدارهای ادعا شده «جان کری» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان انتقاد کرده و آن را اقدامی ناشایست» و «خلاف سیاست خارجه» این کشور دانسته بود.
دولت آمریکا طی ماه‌های گذشته به شیوه‌های مختلف خواستار گفت وگو و مذاکره با ایران شده؛ اما به موجب پیمان‌شکنی‌های گذشته به ویژه در موضوع برجام، با مخالفت مقام‌های کشورمان مواجه شده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اردیبهشت سال جاری با عهدشکنی و دهن کجی به جامعه بین المللی، از برجام خارج شده و تحریم ها علیه ایران را بازگردانده بود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه