زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بانک و بیمه » باید ارکان اصلی قراردادها را به مشتریان تفهیم کنیم
تاریخ انتشار : 2018/09/17 - 10:11
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 16602
 271 بازدید

حجت الاسلام موسویان:

باید ارکان اصلی قراردادها را به مشتریان تفهیم کنیم

کارگاه آموزشی تخصصی بانکداری اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسویان عضو شورای فقهی مشورتی بانک مرکزی در یاسوج برگزار شد.

باید ارکان اصلی قراردادها را به مشتریان تفهیم کنیم

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام موسویان – عضو شورای فقهی بانک مرکزی – در این کارگاه آموزشی، با بیان اینکه بانکداری اسلامی باعث اشتغال، رونق اقتصادی و درآمد برای جامعه می‌شود، اظهار کرد: بانکداری در کشورهای غربی بر اساس ربا شکل گرفته است و همانطوری که همه می‌دانیم ربا بر اساس آیات و روایات دین مبین اسلام، گناه بزرگی است.

وی تصریح کرد: سخت ترین آیه در قرآن کریم در خصوص ربا است، که در آن اشاره شده ربا خواران دشمن خدا هستند و جاودانه در جهنم خواهند بود.

دکتر موسویان در ادامه صحبت‌های خود به ابعاد مختلف بانکداری اسلامی پرداخت و افزود: در بحث قراردادها باید تلاش کنید که ارکان اصلی قراردادها را به مشتریان تفهیم کنید.

موسویان با اشاره به جایگاه واقعی بانک‌ها و اهمیت بانکداری اسلامی، اظهار کرد: بانک‌ها با سیاست‌گذاری درست می‌توانند، پل ارتباطی بین بخش‌های خصوصی برقرار کنند و بهترین پل همین مسوولان هستند.

عضو شورای فقهی مشورتی بانک مرکزی گفت: اگر تعامل خوبی در بین بانک‌ها و نظام اجرایی کشور ایجاد شود، تاثیر ویژه‌ای بر اقتصاد کشور خواهد داشت و این تعامل می‌تواند یک تعامل مفید و سازنده باشد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام موسویان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس اداره امور شعب استان با حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج نیز دیدار کرد، وی در این دیدار به ویژگی‌های بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: چنانچه مطالبات بانک‌ها به موقع پرداخت نشود، کار بانک ها به ویژه تسهیلات دهی آن ها دچار اختلال می‌شود.

عضو شورای فقهی مشورتی بانک مرکزی گفت: بانک ها باید در خدمت اقتصاد و بخش تولید باشند و خوشبختانه بانک مهر اقتصاد با برخورداری از کارکنان جوان، ارزشی و انقلابی در همین راستا قدم بر می دارد.

حجت‌الاسلام حسینی – امام جمعه یاسوج – نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری بدون ربا، ضمن اشاره به اهمیت کسب و کار حلال، اظهار کرد: باید تلاش کنیم درآمد نامشروع به چرخه اقتصاد وارد نشود چرا که هر قدر در قراردادها و معاملات احکام اسلام را رعایت کنیم، خیر آن به جامعه می‌رسد.
گفتنی است دکتر موسویان در این سفر با شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد و نگین تاجی رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب استان نیز دیدار و تبادل نظر کرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه