زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اقتصادی » قیمت روز مسکن در پایتخت
تاریخ انتشار : 2018/09/16 - 12:45
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 16363
 270 بازدید

قیمت روز مسکن در پایتخت

بررسی قیمت روز مسکن حاکی از آن است که یک واحد مسکونی نوساز ۷۵ متری در میدان تجریش با قیمت حدود یک میلیارد تومان و آپارتمانی با همین متراژ در پاکدشت با قیمت ۶۵ میلیون تومان فروخته شده است.

قیمت روز مسکن در پایتخت

تدر روزهای پایانی تابستان روند نزولی معاملات مسکن ادامه دارد و مردم در انتظار فراهم شدن شرایطی برای ورود به بازار هستند. افزایش حداقل 50 درصدی قیمت مسکن در ماه‌های سپری شده از سال 97 سبب شده تا قدرت خرید به شدت کاهش یابد و به تبع آن بازار مسکن از متقاضیان موثر خالی شود. برنامه وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برای جلوگیری از رکود زودهنگام بخش مسکن افزایش سقفل تسهیلات است.

حدود دو هفته قبل مدیران ارشد بانک مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش وام مسکن به بانک مرکزی خبر دادند. خبری که چند روز پیش توسط پایگاه خبری این بانک به نحوی دیگر از زبان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان شد. به نظر می‌رسد این اقدام روابط عمومی بانک مسکن در راستای اعمال فشار بر بانک مرکزی برای تسریع در موافقت با پیشنهادات خود بوده است.

از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی نیز پنجشنبه گذشته در شهر پرند افزایش سقف وام مسکن را یکی از برنامه‌های خود اعلام کرد و البته از اعلام رقم پیشنهادی خودداری و اطلاع‌رسانی در این‌باره را به مدیران بانک مسکن حواله کرد.

احتمالا تنها برنامه دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برای بخش مسکن در افزایش سقف وام خلاصه می شود، طرحی که در اثرگذاری آن تردیدهای زیادی وارد است. با این تفاسیر سری به بازار قیمت‌های مسکن در مناطق 22 گانه تهران می‌زنیم؛

بر اساس این گزارش قیمت یک دستگاه آپارتمان 75 متری نوساز در محدوده تجریش 975 میلیون تومان است، واحدی با همین متراژ واقع در الهیه با قیمت هر مترمربع 17 میلیون و مجموع یک میلیارد و 275 میلیون تومان فروخته شده است.

یک واحد نوساز 96 متری واقع در زعفرانیه با پارکینگ و انباری با قیمت یک میلیارد و 780 میلیون تومان، آپارتمان نوساز 110 متری در دارآباد با قیمت یک میلیارد و 310 میلیون تومان و واحد مسکونی 87 متری واقع در شهرک غرب با قیمت 861 میلیون تومان فروخته شده است.

در میدان فردوسی هر مترمربع واحد یک سال ساخت بدون انباری و پارکینگ با قیمت 5 میلیون تومان معامله شده و در خیابان آزادی واحد 79 متری 20 سال ساخت با قیمت هر مترمربع حدود 10 میلیون تومان و مجموع 787 میلیون تومان خریداری شده است.

همچنین یک واحد مسکونی 75 متری در پاکدشت با عمر 15 سال به قیمت 65 میلیون تومان و واحد 70 متری واقع در شهر زیبا به قیمت 600 میلیون تومان معامله شده است. عمر آپارتمان دومی 11 سال است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , خبر داغ , مسکن
ارسال دیدگاه