زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » کدخدایی: نماینده‌ای که خود را شایسته انتخاب نمی‌بیند کناره‌گیری کند
تاریخ انتشار : 2018/09/15 - 13:59
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 16212
 218 بازدید

کدخدایی: نماینده‌ای که خود را شایسته انتخاب نمی‌بیند کناره‌گیری کند

سخنگوی شورای نگهبان در در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایتندگان مبنی بر اینکه "مردم به دلیل نظارت استصوابی شورای نگهبان مجبور به انتخاب ما نمایندگان هستند"، گفت: آنکه خود را شایسته نمی‌بیند کناره گیری کند. چرا خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهد؟

کدخدایی: نماینده‌ای که خود را شایسته انتخاب نمی‌بیند کناره‌گیری کند

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران با بیان اینکه نشست امروز به ارائه نظرات شورای نگهبان در رابطه با گزارشاتی از مصوبات ارسالی مجلس، نامه های دیوان عدالت اداری و سایر گزارشات ارسالی اختصاص دارد، اظهار کرد: روز پنج شنبه ظهر عدم مغایرت لایحه اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای مجلس شورای اسلامی ارسال شد. این لایحه علاوه بر اینکه طرح خوبی در جهت اصلاح نظام اداری بود در دو بند دارای ابهاماتی بود و برای رفع ابهام به مجلس اعاده شد و مجلس اصلاحات را به عمل آورد و برای ما ارسال شد.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی عنوان کرد: در مرحله اول قانون مبارزه با پولشویی با ایراداتی مواجه شد و این ایرادات که شامل 4 بند می شد برای مجلس ارسال شد.

وی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا بعضی جریان‌های سیاسی حمله به نهادها را آغاز کردند و به طور مشخص یکی از نمایندگان در صحبت‌های خود گفته بود به دلیل نظارت استصوابی شورای نگهبان مردم مجبور به انتخاب ما نمایندگانی هستند که شاید صلاحیت نداریم انتخاب شویم، نظر شورای نگهبان در رابطه با این اظهارنظر چیست؟ تصریح کرد: شورای نگهبان از نقد و انتقاد و نصیحت به خیر نه ضرر کرده و نه از آنها ناراحت می شود همیشه هم اعلام می‌کنیم که اگر به عملکرد ما ایرادی وجود دارد آن را بیان کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه، بیان کرد: نقدی که ما داریم این است که نظرات صحیح باشد نه خلاف واقع زیرا اعتبار گوینده را زیر سوال می‌برد. اگر کسی خود را شایسته نمی بیند کناره گیری کند. چرا خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهد؟

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص نحوه اجرای مصادیق قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: درباره نحوه اجرا و مصادیق از دوستان مجلس سوال کنید.

کدخدایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد با توجه به استثنائات در نظر گرفته شده در قانون منع به کارگیری بازنشستگان، سوء استفاده‌هایی انجام می‌شود، عنوان کرد: ‌نسبت به هر قانونی ممکن است تخلفاتی صورت گیرد، اینکه وقتی قانونی تصویب می‌شود آیا انحرافی از اجرای آن قانون انجام می‌شود یا نه، همه این مباحث در نظام اداری وجود دارد. طبیعتاً‌ نسبت به این قانون هم چنین مسائلی ممکن است وجود داشته باشد، این وضعیت و این آسیب نسبت به این قانون هم شاید وجود دارد اما راهکار آن این است که ما باید قوانین را شفاف تصویب کنیم. در مورد مصادیق، بنده ورود نمی‌کنم و این موضوع بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

کدخدایی ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان به کسانی که بازنشسته شده‌اند و می‌خواهند اعاده به خدمت شوند، مربوط می‌شود اما اگر کسی هنوز بازنشسته نشده و به صندوق بازنشستگی نرفته و با محل کار قطع ارتباط نکرده، شامل حال او نمی‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما هم می‌شود یا خیر؟ گفت: من وارد مصادیق نمی‌شوم و این موضوع به دستگاه‌های اجرایی مربوط است.

کدخدایی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه در روزهای اخیر انتقاداتی نسبت به نظارت استصوابی شورای نگهبان مطرح شده و از سوی دیگری شاهدیم در برخی شوراهای شهر حواشی عجیب و بدی رخ داده و یکی از نمایندگان پیشنهاد داده شورای نگهبان بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نظارت کند، پاسخ شما به این پیشنهاد چیست؟ گفت: شورای نگهبان نه ادعایی نسبت به شوراهای شهر و روستا دارد و نه امکانات لازم را برای نظارت بر این انتخابات دارد فلذا امکان نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا منتفی است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه