زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۶
» اسلایدر دوم » اتفاقی جالب در رژه نظامی کره شمالی
تاریخ انتشار : 2018/09/09 - 19:04
 کد خبر: 15693
 548 بازدید

اتفاقی جالب در رژه نظامی کره شمالی

کیم جون، اون رهبر کره شمالی و تمام اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست دراین مراسم شرکت کردند، اما تنها «کیم یونگ نام» رئیس مجلس کره شمالی در این مراسم سخنرانی کرد.

اتفاقی جالب در رژه نظامی کره شمالی

مراسم با رژه نظامی واحد های نیروی زمینی کره شمالی آغاز شد و خودروهای زرهی و تانک های سنگین دور زن نیز در برابر حضار رژه رفتند، اما میدان «کیم ایل سونگ» که بزرگترین میدان در پایتخت کره شمالی است، بر خلاف مراسم سالهای قبلی شاهد رژه تسلیحات سنگین نیروهای مسلح به ویژه موشک های بالیستیک قاره پیما نبود.

رافائل ووبر، خبرنگار آسوشیتدپرس که در این مراسم حضور داشت، در مقایسه مراسم امسال با سالهای قبل گفت: «صدای این مراسم در پیونگ یانگ کر کننده است و هزاران نفر در مراسم هفتادمین سالگرد استقلال کره شمالی شرکت کرده اند. تقریبا همه به جایگاه مخصوص استقرار کیم جون اون رهبر این کشور نگاه می کنند. یک ساعت از این رژه می‌گذرد اما به خلاف مراسمی که هفت ماه پیش برگزار شد، در مراسم امروز موشک های قاره پیما یا سیستم های تسلیحاتی پیشرفته کره شمالی شرکت ندارند.»

سحرگاه یکشنبه و پیش از مراسم رژه کیم جون اون، رهبر ۳۴ ساله کره شمالی با حضور در آرامگاه کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل، به پدر بزرگ و پدر خود ادای احترام کرد.

این آرامگاه با شکوه «قصر آفتاب» نام دارد و اجساد مومیایی شده رهبران قبلی کره شمالی در آن قرار گرفته است.

در همین حال به گزارش صدای آمریکا از قول یکی از دیپلمات های آمریکایی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز پس از بازگشت از سفر به هند و دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر آن کشور که با همراهی جیم متیس وزیر دفاع آمریکا انجام شد، نامه رهبر کره شمالی را دریافت کرده است.

رهبر کره شمالی که دومین نامه خود برای رئیس جمهوری آمریکا را نوشته برای چندمین بار بر تمایل خود برای خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره تاکید کرده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه