زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۴
» اجتماعی » هنگفت ترین فجایع طبیعی دنیا را بشناسید!
تاریخ انتشار : 2018/09/09 - 18:20
 کد خبر: 15647
 359 بازدید

هنگفت ترین فجایع طبیعی دنیا را بشناسید!

فجایع طبیعی علاوه بر خسارات جانی و انسانی، خسارات مالی سنگینی را نیز به بار می‌آورند که به خاطر حجم خرابی و هزینه‌های به وجود آمده، معمولا دولت‌ها را درگیر خود می‌کند و بخشی از بودجه کشورها صرف بازسازی و ترمیم خسارت‌های به وجود آمده می‌شود. در این مطلب قصد داریم تعدادی از هنگفت‌ترین فجایع طبیعی به لحاظ خسارات مالی را با شما مرور کنیم.

هنگفت ترین فجایع طبیعی دنیا را بشناسید!

زلزله سیچوان| چین،‌ سال ۲۰۰۸
خسارت مالی ۱۴۷‌میلیارد دلار: زمین‌لرزه‌ای که ‌سال ۲۰۰۸ استان سیچوان چین را لرزاند، پرخرج‌ترین و مرگبارترین فاجعه طبیعی این فهرست است. در این حادثه ۷۰‌هزار نفر کشته شدند و ۱۱‌میلیون نفر نیز خانه‌های خود را از دست دادند.

زلزله‌هانشین| ژاپن، ‌سال ۱۹۹۵
خسارت مالی ۱۴۴‌میلیارد دلار: این زمین‌لرزه ویران‌کننده‌ترین زلزله ژاپن در عصر مدرن به شمار می‌رود که جان ٦٤٣٤ نفر را گرفت. شهر کوبه از این زلزله بیشترین خسارت را دریافت کرد.

طوفان کاترینا| آمریکا، ‌سال ۲۰۰۵
خسارت مالی ۱۳۷‌میلیارد دلار: طوفان کاترینا از نظر اقتصادی پرخسارت‌ترین طوفان در تاریخ ایالات متحده آمریکا بود. این طوفان با سرعتی معادل ۲۸۰ کیلومتر، درنهایت به مرگ ۱۸۰۰نفر انجامید.

زلزله ایرپینیا| ایتالیا، ‌سال ۱۹۸۰
خسارت مالی ۵۲‌میلیارد دلار: ٣‌هزار نفر در زمین‌لرزه ایرپینیا، بدترین فاجعه طبیعی ایتالیا کشته شدند. این زلزله گریبان ساختمان‌ها و بناهای شهر را تا شعاع ۲۶‌هزار کیلومترمربعی گرفت و خسارات شدیدی را به آنها وارد ساخت.

زلزله نورث ریج کالیفرنیا| آمریکا،‌ سال ۱۹۹۴
خسارت مالی ۴۳‌میلیارد دلار: در اثر این زمین‌لرزه ٩‌هزار نفر در بزرگراه سانتا مونیکا زخمی و مجروح شدند. شدت خسارات وارده به این بزرگراه به ‌حدی بود که ۳ ماه طول کشید تا این مسیر دوباره قابل رفت‌وآمد شود.

طوفان آندره| آمریکا،‌ سال ۱۹۹۲
خسارت مالی ۴۱‌میلیارد دلار: این بزرگترین طوفانی بود که در قرن ۲۰ میلادی بخش‌هایی از آمریکا را فرا گرفت. طوفان آندره که در آگوست ‌سال ۱۹۹۲ میلادی اتفاق افتاد، تا ۲۷۲ کیلومتر در ساعت سرعت گرفته بود و موجب تخریب‌های وسیع در فلوریدای جنوبی و خط ساحلی ایالت لوییزیانا شد.

سیل رودخانه یانگ تسه| چین،‌ سال ۱۹۹۸
خسارت مالی ۴۰‌میلیارد دلار: بارش‌ لاینقطع باران در بهار‌ سال۱۹۹۸ باعث شد استان‌های شمالی کشور چین، سه ماه تمام با سیل و مشکلات آن دست‌وپنجه نرم کنند. ٤‌هزار نفر در اثر این سیل جان خود را از دست دادند.

زلزله چئوتسو| ژاپن، ‌سال ۲۰۰۴
خسارت مالی ۳۲‌میلیارد دلار: این زمین‌لرزه چندین بار مناطقی از ژاپن را لرزاند. در ۶۶ ساعت نخست بعد از وقوع این حادثه ۱۵ پس‌لرزه جدی باعث لرزه‌های جدیدی شد و بیش از ٣‌هزار نفر زخمی و ۴۰ نفر کشته شدند.

طوفان آیک| آمریکا، ‌سال ۲۰۰۸
خسارت مالی ۳۰‌میلیارد دلار: طوفان آیک به اندازه‌ای قوی بود که بعد از پیمودن و تحمیل خساراتی به مناطقی از کارائیب و تگزاس در آمریکا اثراتی در شهرهای لندن و انتاریو نیز بر جای گذاشت!

زلزله ایزمیت| ترکیه، ‌سال ۱۹۹۹
خسارت مالی ۲۶‌میلیارد دلار: این زلزله ٦/٧ریشتری تنها ۳۷ثانیه طول کشید و منجر به زخمی شدن ۴۴‌هزار نفر و ‌۱۷‌هزار کشته نفر شدند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , حوادث , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه