زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اسلایدر دوم » فلاحت پیشه: ایران در هیچ کجای منطقه موشک ندارد
تاریخ انتشار : 2018/09/06 - 19:54
 کد خبر: 15358
 248 بازدید

فلاحت پیشه: ایران در هیچ کجای منطقه موشک ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در واکنش به ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر انتقال سلاح از ایران به کشور‌های منطقه گفت: ایران در هیچ کجای منطقه موشک ندارد، ولی به کشور‌هایی که در حال مبارزه با تروریسم هستند کمک مستشاری می‌کند.آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا اتهاماتی علیه ایران مطرح تا ایران را به عنوان کشور هدف در دنیا معرفی کنند. البته در موضوع هسته‌ای تا پیش از برجام تا حدی موفق بودند و اتهاماتی علیه ایران مطرح کردند؛ اما با برجام عملا اتهامات مرتفع شد، به طوری که آمریکا تا این حد با شکست دیپلماسی عمومی مواجه نشده بود.

فلاحت پیشه: ایران در هیچ کجای منطقه موشک ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در واکنش به ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر انتقال سلاح از ایران به کشور‌های منطقه اظهار کرد: «ایران در هیچ کجای منطقه موشک ندارد، ولی به کشور‌هایی که در حال مبارزه با تروریسم هستند کمک مستشاری می‌کند.»

هفته گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع ایرانی، عراقی و غربی مدعی شد ایران در حال انتقال موشک به عراق است که از سوی مقامات ایرانی و عراقی و اسرائیلی تکذیب شد.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: «مانور سیاسی رسانه‌های غربی موضوع جدیدی نیست، آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا اتهاماتی علیه ایران مطرح تا ایران را به عنوان کشور هدف در دنیا معرفی کنند. البته در موضوع هسته‌ای تا پیش از برجام تا حدی موفق بودند و اتهاماتی علیه ایران مطرح کردند؛ اما با برجام عملا اتهامات مرتفع شد، به طوری که آمریکا تا این حد با شکست دیپلماسی عمومی مواجه نشده بود.»

وی ادامه داد: «گزارش‌های دوره‌ای آژانس درباره ایران باعث شده ادعای هسته‌ای امریکا و اسرائیل علیه ایران جایگاه خود را در دنیا از دست بدهد. به همین دلیل بدنبال جریان‌های تازه‌ای هستند که یکی از آن‌ها موضوع نقش منفی منطقه‌ای ایران است که سعی دارند در این باره یک همراهی با کشور‌های اروپایی علیه ایران ایجاد کنند.»

وی تصریح کرد: «البته این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند کارایی داشته باشد، زیرا در طول هفت سال گذشته ایران به تنهایی اولین کشوری بود که مقابل تروریسم و داعش ایستاد و بعد از ایران کشور‌های دیگر مثل روسیه و ترکیه به او پیوستند و در حال حاضر بین این سه کشور ابتکار موفقی بوجود آمده است. دنیا می‌داند بدون این ابتکار داعش از بین نمی‌رفت.»

فلاحت پیشه در ادامه گفت: «در مقابل، آمریکا ابتکار مبارزه با تروریسم را تشیکل داد که به دو دلیل با شکست مواجه شد. اول افشای اسناد و مدارک همکاری اطلاعاتی، تجهیزاتی و مالی آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور با داعش و دیگری ناتوانی در حوزه میدانی و اثرگذاری جبهه ایران و روسیه که خیلی قویتر از نیروی آمریکا مبارزه کردند؛ لذا در حال حاضر آمریکایی‌ها در حوزه منطقه‌ای با شکست در مقابل عمق استراتژیک ایران مواجه شدند.»

وی افزود: «لذا آمریکایی‌ها با انتشار این اخبار کذب سعی می‌کنند تا نقش ایران در منطقه را منفی نشان دهند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران در هیچ کجای منطقه موشک ندارد، ولی کمک مستشاری ایران وجود دارد. در قالب کمک مستشاری هر کشوری که در مقابله با تروریسم تلاش می‌کند، رابطه با ایران برایش اهمیت دارد، زیرا ایران در این زمینه موفق بوده است.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در ادامه گفت: «در هفته اخیر مقامات فرانسوی هم ادعای دغدغه فعالیت‌های ایران در منطقه را مطرح کردند، ولی در اصل باید دانست فعالیت ایران دغدغه کشور‌های اروپایی نیست؛ بلکه حتی آن‌ها به نوعی محتاج حضور ایران در منطقه برای حفظ امنیت در مرز‌های شرقی خود هستند. اما در سخن و گفتار برای اینکه برجام را حفظ کنند این موارد را مطرح می‌کنند.»

فلاحت پیشه افزود: «اروپایی‌ها تنها در لفظ و برای اینکه آمریکایی‌ها را امیدوار کنند این موارد را مطرح می‌کنند که اگر برجام صدمه نبیند می‌شود با ایران مذاکره کرد؛ ولی ایران وارد مذاکره در حوزه‌ای که حوزه موفقیت ایران است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد، نمی‌شود. کشور‌هایی که خود تروریست را شکل دادند حق ندارند ایران را مورد اتهام قرار دهند.»

وی با رد ادعای پمپئو اظهار کرد: «قطعنامه ۲۲۳۱ نقض نشده است، این قطعنامه مکمل برجام است. در برجام ذکر شده است که ایران می‌تواند در سنوات خاص برنامه موشکی خود را ادامه دهد و تحریم‌های ایران هم باید برداشته شود. آمریکایی‌ها این مسائل را مطرح می‌کنند تا برجام را به موضوع موشک ایران وصل کنند و جامع بودن برجام را زیر سوال ببرند. به همین دلیل هر از گاهی ادعا‌ها و اتهاماتی را در آن اضافه می‌کنند؛ در صورتی که برجام برنامه جامعی است که برای ریز مسائل آن هم توافق شده است و به هیچ وجه این صندوقچه قابلیت بازشدن ندارد تا در آن موارد دیگر را مطرح کنند.»


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه