زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » افزایش 7 تا 10 درصدی قیمت خوابگاه‌های دانشجویی
تاریخ انتشار : 2018/09/05 - 13:33
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 15213
 189 بازدید

افزایش 7 تا 10 درصدی قیمت خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هیات‌های امنای دانشگاه‌ها می‌توانند برای ادغام معاونت‌های فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی با توجه به شرایط خود اقدام کنند ولی این پیشنهاد همچنان در وزارت علوم در حال بررسی است.

افزایش 7 تا 10 درصدی قیمت خوابگاه‌های دانشجویی

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در روز دوم شصتو دومین گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور گفت: باید معاونان دانشجویی بتوانند مستقل‌تر از گذشته عمل کرده و به منابع مالی مختص خود دسترسی راحت‌تری داشته باشند به همین دلیل پیشنهادی اعلام شده مبنی بر اینکه یک مدیر مالی در حوزه معاونت دانشجویی تعریف شود تا کارها خیلی سریع‌تر از گذشته صورت گیرد.

وی افزود: تلاش داریم تا اقدامات معاونت دانشجویی را مستقل‌تر کرده و این کار را در اول سال تحصیلی اجرایی کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: با توجه به هدفمند کردن یارانه‌ها و وضعیت اقتصادی کشور سازمان برنامه و بودجه و دولت موظف است علاوه بر اختیارات قبل تسهیلاتی مجزا به دانشگاه‌ها بدهند.

وی اظهار داشت: بحث تعیین مدیر مالی در معاونت دانشجویی و تخصیص سریع‌تر اختیارات را در جلسه هفته آینده روسای دانشگاه‌ها دنبال و ابلاغیه آن را اعلام خواهیم کرد. ولی پیشنهادات بعدی در این جلسه برای سال آینده اجرایی خواهد شد.

صدیقی با اشاره به تامین مواد غذایی در آغاز سال تحصیلی از سوی صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان گفت: این صندوق و این سازمان از نظر فنی این کار را دنبال کرده و می‌کوشیم اجرایی کردن این پیشنهاد به سرانجام مقصود برسد. همچنین تلاش داریم با این کار منابع مالی را به سمت اهداف اصلی هدایت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در توضیح بیشتر افزود: تلاش داریم با هماهنگی ستاد تنظیم بازار تهیه اقلام اساسی برای دانشگاه‌ها را دنبال کرده و از آنها این مطالبه را داشته باشیم. این در حالی است که حتی روز گذشته هم با مسئولین مربوطه در ستاد تنظیم بازار این پیشنهاد را بررسی کردیم.

وی گفت: چون دولت به دنبال کنترل بازار کالاهای اساسی است ما هم از این فرصت استفاده کرده و این کالاها را با نرخ اصلی و به جهت کاهش هزینه ها خریداری و در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهیم داد.

صدیقی افزود: تلاش داریم با استفاده از کمک سازمان اموال تملیکی تجهیزات خوابگاهی را از آنجا تهیه کنیم و می‌کوشیم کاری کنیم که دانشگاه‌ها در بحث خرید کالاهای اساسی و تجهیزات مورد نیازشان رأسا ورود نکرده و به هدف اصلی و کارهای بزرگتر خود بپردازند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در حوزه ورزش با توجه به المپیادهای مختلف برگزار شده و همچنین امکانات لازم آنها تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: موج سوم یا مرحله سوم طرح سیمای اجتماعی دانشجویی آماده و نتایج آن بزودی ارائه خواهد شد که در آن طرح پیشنهادهایی مبنی بر پیشگیری از دخانیات، مواد مخدر و ایدز اعلام شده است؛ البته دفتر امور آموزش عالی تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور قول حمایت از چندین پروژه که به صورت پایلوت و ملی اجرایی شود را داده است و می‌کوشیم اعتبار ویژه‌ای را برای دفاتر مشاوره دانشگاه‌ها بگیریم.

صدیقی اعلام کرد: 356 کانون مشاوره در دانشگاه‌ها با 14 هزار عضو پتانسیل خوبی برای رابط بودن دفاتر مشاوره و سلامت با دانشجویان است.

رئیس سازمان امور دانشجویان از معاونین دانشجویی و فرهنگی، اجتماعی خواست ارتباط ویژه‌ای را با تشکل‌های دانشگاهی در سال جاری برقرار کنند چرا که وضعیت کشور خاص است و نیاز به همدلی و همراهی بیشتری است.

وی تصریح کرد: اصلاح آیین‌نامه انتخابات شوراهای صنفی دانشجویی در وزارت علوم همچنین در دستور کار قرار دارد که یکی از پیشنهادات کم شدن تعداد دانشجویان شرکت کننده در انتخابات شوراها است تا اعضای منتخب و انتخابات سریع‌تر به رسمیت شناخته شود.

صدیقی با بیان اینکه عمده کار شوراهای صنفی و تشکل‌ها، درون دانشگاهی است که باید شرایط واحد و جغرافیای آن دانشگاه را هم در نظر گرفت، افزود: نباید همه موارد را یکسان دید و با توجه به حساسیت ایجاد شده درباره تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی و سیاسی شدن برخی مباحث آن نهادهای بیرون از وزارت علوم اعلام کردند که موافق تشکیل این اتحادیه نیستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ورود به مسائل آموزشی برای شوراهای صنفی مجاز نیست و آنها فقط می‌توانند در مورد خدمات دانشجویی اظهارنظر کنند، افزود: به وجود و فعالیت شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها اصرار داریم و هر کجا این روابط صمیمانه‌تر باشد مشکلات دانشگاه‌ها کمتر خواهد شد.

وی گفت: اصرار وزارت علوم برای ارتقای خوابگاه‌های رتبه سه و چهار است به همین جهت می‌کوشیم تعمیرات و نگهداری از این خوابگاه‌ها در شرایطی صورت گیرد که به رتبه‌های پایین‌تر سقوط نکنند. به همین جهت تلاش داریم در سال تحصیلی 98 و 99 خوابگاهی با رتبه پایین‌تر از یک و دو در کشور نداشته باشیم.

صدیقی از معاونین دانشگاه‌ها خواست حمایت‌های لازم را از دانشجویان بی‌بضاعت و آنهایی که مشکلات مالی بویژه در پرداخت اجاره بهای خوابگاهی دارند به صورت ویژه صورت پذیرد و مسئولان دانشگاهی چتر حمایت خود را درمورد این دانشجویان گسترده‌تر کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: ستادی در وزارت علوم برای شرایط خاص و پیشگیری از مشکلات خوابگاهی، صنفی و دیگر خدمات دانشجویی تشکیل شده است که می‌تواند همین الگو در دانشگاه‌ها پیگیری و راه‌اندازی شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید از همه امکانات استانی برای تهیه کالاهای اساسی استفاده کرده و منتظر اقدامات سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان نباشند ضمن اینکه باید با دستورالعمل و ابلاغیه ملی که با هماهنگی وزارت علوم و وزارت کشور صورت می‌گیرد استانداران در خدمت دانشگاه‌ها بوده و از آنها حمایت کنند.

صدیقی گفت: هیات‌های امنای دانشگاهی برای ادغام معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی می‌توانند این کار را با توجه به شرایط خود اجرایی کنند ولی این پیشنهاد در وزارت علوم در حال بررسی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان از دانشگاه‌ها خواست برای خرید کالاهای اساسی به سمت انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و پیمانکار به صورت مستقل اقدام نکنند چرا که در آن صورت هزینه‌ها بالاتر رفته و حتی باید مالیات بر ا رزش افزوده هم پرداخت کنند.

وی در پایان گفت: حداکثر افزایش اجاره بهای خوابگاه‌ها در سال جاری بین 7 تا 10 درصد تعیین شده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اسلایدر دوم , خبر داغ
ارسال دیدگاه