زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اسلایدر اصلی » وزیر دفاع ترامپ: به خاطر تهدید‌های ایران ۲۴ ساعته تحت حفاظتم
تاریخ انتشار : 2022/08/13 - 12:51
 کد خبر: 151997
 105 بازدید

وزیر دفاع ترامپ: به خاطر تهدید‌های ایران ۲۴ ساعته تحت حفاظتم

وزیر دفاع پیشین آمریکا در ادامه ادعاهای مطرح شده مقامات آمریکایی مبنی بر طرح ایران برای ترور مقامات پیشین این کشور، مدعی شد به خاطر تهدیدهای ایران با انگیزه انتقام ترور شهید سردار سلیمانی، تحت حفاظت 24 ساعته قرار دارد.

وزیر دفاع ترامپ: به خاطر تهدید‌های ایران ۲۴ ساعته تحت حفاظتم

به گزارش ایسنا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در زمان دولت دونالد ترامپ در گفت‌وگو با این شبکه، مدعی شد از زمانی که سمت خود در وزارت دفاع این کشور را ترک کرده، در نتیجه تهدیدهای ایران، تحت «حفاظت بیست‌وچهار ساعته» قرار دارد.

این ادعا یک روز پس از آن مطرح شد که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک تبعه ایرانی را به طرح‌ریزی برای ترور جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا متهم کرده است. بولتون از اواخر سال ۲۰۲۱ تحت حفاظت سری قرار گرفته بود.

حفاظت از اسپر در سمت وزارت دفاع از سوی این وزارت‌خانه ارائه می‌شد؛ بیشتر نهادهای فدرال این خدمات امنیتی و حفاظتی را به وزرای دولت که ریاست آن‌ها را بر عهده دارند، ارائه می‌دهند و این حفاظت معمولا پس از آن که وزیر مربوطه از دولت خارج می‌شود، پایان می‌‍یابد. به گفته اسپر، او از زمانی که از وزارت رفته بود، «حدود دو سال» تحت حفاظت دولت بوده است.

اسپر در راستای این ادعا گفت،‌ »ببینید، اگر آن‌ها حتی یک شهروند آمریکایی را ترور کنند، چه رسد به یک مقام آمریکایی، برای من این یک اعلان جنگ خواهد بود».

او همچنین از دولت جو بایدن خواست موضعی سخت‌گیرانه در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای اتخاذ کند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا بیان کرد: ما باید به وضوح نشان بدهیم که این موضوع چقدر جدیست و پیش از امضای هرگونه توافقی، حتما باید اطمینان پیدا کنیم آن‌ها هر کاری که می‌کنند آن را لغو کرده و علنا از آن دست بکشند.

به ادعای اسپر، تهدیدهای ناشی از ایران علیه او تا حدی تلافی‌جویانه است و با انگیزه انتقام ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران وجود دارد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه