زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اقتصاد کلان » رئیس کل بانک مرکزی پاسخ داد سودهای بانکی زیاد می‌شود؟
تاریخ انتشار : 2022/08/10 - 18:54
 کد خبر: 151927
 153 بازدید

رئیس کل بانک مرکزی پاسخ داد سودهای بانکی زیاد می‌شود؟

درحالیکه صحبت‌هایی مبنی بر افزایش چراغ خاموش سود سپرده در برخی بانک‌ها مطرح می‌شود، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که شورای پول و اعتبار در این زمینه، هنوز تصمیمی نگرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی پاسخ داد سودهای بانکی زیاد می‌شود؟

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر افزایش سود سپرده در برخی بانک‌ها مطرح شد، به‌گونه‌ای که تعدادی از بانک‌های دولتی اقدام به افزایش این نرخ و پرداخت سود ۲۰ درصدی به سپرده‌های بانکی کرده‌اند.

این در حالی است که براساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بین ۱۰ تا ۱۸ درصد تعیین شده و بانک مرکزی نیز در بخشنامه‌های خود بر رعایت این نرخ تاکید کرده است.

همچنین، نرخ‌های بالاتر از نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب نمی‌شوند و سازمان امور مالیاتی مطابق گزارش سازمان حسابرسی موظف به انجام اقدام مورد نظر در این زمینه است.

با این اوصاف، رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده که شورای پول و اعتبار هنوز به جمع‌بندی خاصی برای افزایش سود سپرده نرسیده و به محض جمع‌بندی موضوع، اطلاع‌رسانی لازم در این باره انجام می‌شود.

صالح‌آبادی همچنین با اشاره به اصلاح سود بانکی در کشورهای اروپایی، آمریکا و روسیه تحت تاثیر تورم جهانی، گفته که ایران نیز باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

علاوه بر این، علیرضا قیطاسی – دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نیز به ایسنا اعلام کرد که با توجه به وضعیت حال حاضر تورم باید تجدید نظری در سودهای بانکی صورت بگیرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , بانک و بیمه , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه