زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» بین الملل » حمله اف‌بی‌آی به خانه ترامپ / ماموران اسناد محرمانه را با خود بردند / بازرسی از گاوصندوق ترامپ
تاریخ انتشار : 2022/08/09 - 14:07
 کد خبر: 151856
 95 بازدید

حمله اف‌بی‌آی به خانه ترامپ / ماموران اسناد محرمانه را با خود بردند / بازرسی از گاوصندوق ترامپ

اف بی ای با حمله به خانه ترامپ، اسناد زیادی را از اقامتگاه وی با خود بردند.

حمله اف‌بی‌آی به خانه ترامپ / ماموران اسناد محرمانه را با خود بردند / بازرسی از گاوصندوق ترامپ

به گزارش عصرایران، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا گفت که دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی)، با حمله به اقامتگاهش، این مکان را بازرسی کردند و حجم زیادی اسناد و مدارک را به همراه خود بردند.

دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی) از تایید یا رد بازرسی اقامتگاه ترامپ خودداری کرد. ترامپ به دلیل این بازرسی هم اشاره نکرد. این موضوع نشانه ای از افزایش فشارهای قضایی علیه رئیس جمهور سابق امریکاست.

پالم بیچ ( Palm Beach) شهرکی در شهرستان پالم بیچ ایالت فلوریدا امریکاست که در سال ۱۹۱۱ تاسیس شد. براساس اطلاعات منتشر شده در ویکی پدیا، این شهرک طبق سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، 10 هزار نفر جمعیت داشت و مساحت آن نیز 27 کیلومتر مربع است.

مار-ئه-لاگو ( Mar-a-Lag‎) عمارت و بنایی تاریخی در “پام بیچ” فلوریدا است.

این عمارت بین سال های ۱۹۲۴ تا ۱۹۲۷ توسط مارجری مریودر پست ساخته شد. او این خانه را همچون اقامتگاهی زمستانی برای رؤسای جمهور آمریکا و مهمانان خارجی تصور می‌کرد و پس از مرگ او در سال ۱۹۷۳ این عمارت وقف ملت شد ولی رؤسای جمهور مختلف از استفاده از آن خودداری کردند و در سال ۱۹۸۵ دونالد ترامپ، که بعدها ۴۵مین رئیس جمهور آمریکا شد؛ آن را خریداری کرد.

این عمارت ۱۲۶ اتاق و 10 هزار مترمربع مساحت دارد. همچنین شامل باشگاه مار-ئه-لاگو مختص به اعضاست که امکانات هتل مانندی دارد. خانواده ترامپ بخش‌های خصوصی مجزایی را در آن در اختیار خود دارد.

اقامتگاه “مار-ئه-لاگو” در فلوریدا  امریکا محل اقامت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکاست.

حمله اف‌بی‌آی به خانه ترامپ / ماموران اسناد محرمانه را با خود بردند / بازرسی از گاوصندوق ترامپ

ترامپ در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی تحت مالکیت خود یعنی “تروث” (اعتماد) نوشت: “این شرایط سختی است که امت ما آن را می گذراند. خانه زیبایم در «مار-ئه-لاگو» در پام بیچ ایالت فلوریدا از سوی مجموعه بزرگی از نیروهای دفتر تحقیقات فدرال، مورد محاصره و بازرسی و اشغال قرار گرفت”.

عکس های هوایی از گردشگاه مار-ئه-لاگو نشان دهنده وجود خودروهای پلیس در مقابل اقامتگاه ترامپ است.

به گفته روزنامه نیویورک تایمز، به هنگام بازرسی، ترامپ در اقامتگاه خود حضور نداشت.

ترامپ افزود: این سوء رفتار از سوی دادستانی و این استفاده از سیستم عدالت به عنوان یک سلاح است. این حمله ای از سوی دموکرات ها و چپ گرایان تندرو است که می خواهند مانع از کاندیداتوری من برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 شوند.

وی همچنین گفت که ماموران حتی گاوصندوق شخصی او را هم بازرسی کردند.

با این حال برخی رسانه های امریکایی گفتند عملیات بازرسی با کسب مجوز از دادگاه و مربوط به پرونده تخلف احتمالی ترامپ درباره همراه داشتن اسناد سری است که او به اقامتگاه شخصی اش منتقل کرده بود.

در فوریه گذشته نیز سازمان آرشیو ملی امریکا اعلام کرد 15 صندوق از اسناد دولتی را از مقر اقامت ترامپ در فلوریدا پس گرفت. این اسناد به گفته واشنگتن‌پست مربوط به اسناد بسیار سری هستند که ترامپ هنگام ترک کاخ سفید آنها را به همراه خود برد.
قرار بود ترامپ در پایان دوره ریاست و حضور در کاخ سفید، همه اسناد و هدایای در اختیار خود را تحویل دهد اما او به جای این کار، آنها را به مقر اقامت خود در اقامتگاه “مار-ئه-لاگو” منتقل کرد. این اسناد شامل نامه‌نگاری های خصوصی او با باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا نیز می شود.

ترامپ اسناد محرمانه کاخ سفید را در توالت می‌ریخت (+ عکس)
بازگرداندن صندوق های اسناد سری از اقامتگاه ترامپ باعث شد سوالاتی درباره پایبندی ترامپ به قوانین اسناد ریاست جمهوری مطرح شود. این قوانین بعد از رسوایی واترگیت وضع شدند.

در آن زمان، سازمان اسناد ملی امریکا درخواست کند وزارت دادگستری، در این زمینه تحقیقی را درباره رفتارهای ترامپ باز کند.

براساس کتابی که قرار است به زودی “مگی هابرمان” خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز منتشر کند کارکنان کاخ سفید در دوره ریاست ترامپ به صورت مستمر، متوجه کاغذهایی زیادی می شوند که باعث گرفتگی توالت می شود. آنها به این احتمال رسیدند که ترامپ تلاش می کند برخی اسناد مشخص را از بین ببرد.

همزمان در کنگره آمریکا جلساتی برای بررسی و دریافت جزئیات حمله هواداران ترامپ به ساختمان این نهاد در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ برگزار شد. یکی از اهداف این جلسات کسب آگاهی درباره احتمال ارتباط ترامپ با حمله به ساختمان کنگره امریکاست.

وزارت دادگستری امریکا هم درباره حمله هواداران ترامپ به کنگره امریکا در حال تحقیق است.

دادستان کل امریکا از ورود به این موضوع که آیا به ترامپ اتهام جنایی وارد می کند یا نه خوددای کرد اما گفت “هیچ کس بالاتر از قانون نیست”. او ادامه داد که هر فرد دارای مسوولیت جنایی در تلاش برای برگرداندن نتیجه انتخابات مشروع را “بازخواست” می کند.

حمله اف‌بی‌آی به خانه ترامپ / ماموران اسناد محرمانه را با خود بردند / بازرسی از گاوصندوق ترامپ


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه