زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » ” لرستانی” دیگر بازیگری در اولویت کاری‌اش نیست؟
تاریخ انتشار : 2022/07/14 - 20:04
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 151374
 295 بازدید

” لرستانی” دیگر بازیگری در اولویت کاری‌اش نیست؟

به تازگی ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از شهره لرستانی که به نام مازیار لرستانی شرعی و قانونی تغییر جنسیت داده است، درحال انتشار که بحث‌های مختلفی را بوجود آورده. فارغ از ماهیت این خبر، یکی از سوالاتی که ذهن مخاطب‌ها را درگیر می‌کند، این است که چه سرنوشتی به لحاظ آینده کاری منتظر این بازیگر است؟ آیا نقشی به او پیشنهاد خواهد شد؟!

” لرستانی” دیگر بازیگری در اولویت کاری‌اش نیست؟

 

به گزارش ایسنا، شهره (مازیار) لرستانی (بازیگر) متولد سال ۱۳۴۵ در تهران است. او که سابقه ایفای نقش، با منش مردانه را نیز در کارنامه خود داشته، ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ در فضای مجازی‌اش از تطبیق جنسیت‌اش خبر داد.

لرستانی که فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر است، علاوه بر سریال‌های چون «آپارتمان»، «آوای فاخته»، «باخانمان»، «حکایت‌های کمال»، «کلاه پهلوی»، «امام علی»، «مختارنامه»، «خوشنام»؛ در فیلم‌های سینمایی «نیاز»، «آذرخش»، «ماموریت آقای شادی»، «پناهنده»، «لیلی با من است»، «هزارپا»، «اخراجی‌ها»، «زیردرخت هلو» و.. ایفای نقش کرده است.

تئاتر تلویزیونی «در پوست شیر» ، «عمه ماه منیر» از جمله کارهای تلویزیونی‌اش در مقام کارگردان است.

لرستانی، کارگردانی تئاترهای چون «خسیس دهکده روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته‌است و نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی را نیز روی صحنه برده است.

مجموعه تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است.

پس از انتشار خبر تغییر جنسیت شرعی و قانونی شهره لرستانی در فضای مجازی، برخی سینماگران به او تبریک گفتند و حتی برخی از آنها استقبال کردند که از او در فیلم‌های بعدی‌شان با جنسیت متفاوت استفاده کنند اما سابقه نشان داده است که این روند اتفاق سخت و غیر قابل پیش‌بینی در سینما و خصوصا تلویزیون ایران است.

اما لرستانی در یکی از برنامه‌های «دورهمی» در سال ۹۶ درباره علاقه‌اش به کارگردانی و در پاسخ به این سوال که چگونه کار بازیگری را شروع کرده؟ چنین گفته بود: «بازیگری اولین شاخصه‌ای بود که در من می‌شناختند، ولی طبیعتا آن چیزی که خودم دوست دارم، کارگردانی و نویسندگی است و آن را بیشتر از بازیگری دوست دارم.»

او با اشاره به این نکته که درس کارگردانی خوانده است، گفته بود: «من لیسانس کارگردانی تئاتر و فوق لیسانس سینما گرفته‌ام. ۶-۷ تا کار تله و یک سریال برای گروه کودک ساخته‌ام و در آستانه ساخت اولین فیلم سینمایی بلندم هستم. البته سال‌هاست اگر باد و مه و خورشید و فلک بگذارند، می‌خواهم شروع کنم و شما می‌دانید که چقدر کار سختی است و همش بخاطر یک مشت دلار ناقابل و بی‌ارزش کار هنری روی زمین می‌ماند و نمی‌شود. اگر بشود، امسال اولین فیلم بلند سینمایی‌ام با عنوان «فال» را می‌خواهم بسازم.»

که به نظر می‌رسد ساخت این فیلم سینمایی به سرانجام نرسید.

اما متنی که لرستانی به تازگی در صفحه مجازی‌اش منتشر کرد به شرح زیر است: «من آهنگ‌هایی هستم که در تنهایی خود گوش می‌دهم… من تمام اشک‌هایی هستم که در سراسر زندگی در خفا ریخته‌ام… دردهایی که کشیده‌ام… من، تمام تجربه‌های تلخ و شیرین، تمام اتفاق‌های زندگی… آنان که فقط بر من رفته است، هستم…
من…، تمام انتخاب‌هایم،…. در تمام لحظات زیسته‌ام در این کره خاکم….
این منم، منی که عاقبت، تکه‌های زخم خورده وجودش، یکپارچه شد….
حالا… تکه‌ها وجود من، تمام زندگی‌ام شدند… کنارم بمانید تا با هم پیر شویم… همراه باشید با پاهای خسته و دل شکسته‌ام…
و صدایی، از اعماق کودکی مرا به نام خواند:
ما، زیاریم و به یار برمی‌گردیم…
مازیار…. اسامی را، خدا می‌فرستد.»

او در پی نوشت این متن نیز نوشته است: «بعد از سردرگمی‌های بسیار و تلاطمی پس از تلاطم و…. انسان در لحظه مرگ هم امکان دوباره زاده شدن دارد… زهی توفیق که زنده‌ام و رسالتم مرا زنده نگه داشته است….»

همچنین لرستانی در یک فایل صوتی که چند ساعت بعدتر منتشر کرد، می‌گوید: «من ۵۶ سال به هر حال با اسم شهره لرستانی زندگی کردم. هنوز هم در شناسنامه‌ام هست تا بروم و قانونا منتقل کنم، ولی از آنجایی که عرفا و شرعا دیگر من زن نیستم و طبق قانون صریح اسلام و شرعی که جاری و ساری هست در مملکتمان و فقه همه مسائل قانونی دیگری که طی چند ماهه آینده طی خواهد شد. امیدوارم باز هم بتوانم در زیر سایه بزرگان سینما به مردم کشورم خدمت کنم و این دردی را که از بچگی داشتم، به درمان برسانم و در واقع شادی و نشاطم را این بار در قالب دیگری به مردم منتقل کنم.»

اما سابقه تغییر جنسیت شرعی و قانونی در عالم هنر به سال‌ها قبل برمی‌گردد که فرزانه ارسطو از هنرمندان فعال عرصه تئاتر به نام سامان ارسطو تغییر جنسیت داد و حتی فیلم ـ تئاتر مستندی به نام «همتون منو میشناسین» براساس زندگی او ساخته شد.

در این سال‌ها جسته و گریخته خبرهای از تغییر جنسیت برخی بازیگران هم شنیده شد که برخی تایید نشده است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , جذاب ترین ها , حوادث , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه