زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » با وحدت و تلاش از مشکلات عبور خواهیم کرد
تاریخ انتشار : 2018/09/04 - 13:39
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 15118
 229 بازدید

روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های پتروشیمی :

با وحدت و تلاش از مشکلات عبور خواهیم کرد

رییس جمهور گفت: دشمنان مشکلاتی بر مردم تحمیل می‌کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند.

با وحدت و تلاش از مشکلات عبور خواهیم کرد

حسن روحانی در مراسم افتتاح سه طرح پتروشیمی در عسلویه گفت: امروز ما وارد مرحله جدیدی برای مقابله با توطئه بیگانگان شده‌ایم، مقابله با همان کسانی که در هر مرحله می‌خواستند جلو پیشرفت انقلاب را بگیرند.

وی افزود: با این توطئه‌ها مسیر هموار توسعه برای ما دشوار شد، اما آن‌ها نتوانستند طی مسیر پیشرفت را برای ما ناممکن کنند.

روحانی با بیان اینکه امروز دشمن به فکر تحریم‌های جدید است این طرح‌ها اجرا شده و یا اجرای آن‌ها آغاز شده ، گفت: دشمن اگر بتواند امید تلاش و حرکت را از ما بگیرد ، در تحقق اهدافش موفق شده است.

وی اضافه کرد:دشمن می‌گوید ایرانِ عزتمند مستقل و تاثیرگذار را در منطقه نمی‌خواهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امکان ندارد بدخواهان نظام اسلامی بتوانند ما را به قبل از بهمن ۵۷ برگردانند، تصریح کرد:می‌خواهند ما تسلیم شویم و استقلال خود را کنار بگذاریم، اما این آرزو هرگز محقق نمی‌شود.

روحانی گفت: بهره برداری از طرح‌های مهم نفت نشان دهنده حرکت و تلاش در مسیر توسعه است که هم باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم می‌شود و هم صادرات را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: آغاز اجرای هر طرح در شرایط امروز یعنی انقلابی گری و افتتاح هر طرح یعنی ملت از تلاش خسته نمی‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ مشکلات بسیاری اعم از جنگ، خشکسالی و اقتصادی را دیده‌اند، اما هرگز اراده آنان دچار ضعف نشده است.

روحانی با اشاره به اینکه این ملت همواره مقاوم ایستاده و عزت خود را از دست نداده است، امروز هم با وحدت و تلاش از این مشکلات گذر خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند در زمینه منابع انرژی‌های زیرزمینی نعمت‌های بسیاری به ما داده است که باید از آن بهینه استفاده کرد و از خام فروشی آن‌ها بپرهیزیم،گفت: باید با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ارزش این نعمت و برکت الهی را افزایش داد.

رئیس جمهور افزود: با بهره برداری از طرح‌های پتروشیمی ارزش محصولات تولیدی بسیار افزایش می‌یابد.

روحانی با اشاره به اینکه امروز روز جنگ اقتصادی و روانی بدخواهان علیه ملت ایران اسلامی است و بخش‌هایی که بار اقتصاد را به دوش می‌کشند در صف مقدم این جنگ هستند ،تاکید کرد: صنعت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه ایران در این شرایط پیچیده اقتصادی، نفت و محصولات پتروشیمی تولید و صادر می‌کند، افزود: امروز بخش بزرگی از فعالیت در بازار ثانویه که ارز را برای تولید کننده و وارد کننده تامین می کند بر عهده پتروشیمی هاست.

روحانی خطاب به مسوولان وزارت نفت گفت: از نظر زیست محیطی به فکر مردم باشید تا مردم همجوار مناطق صنعتی کمتر آزار ببینند.

وی با بیان اینکه مردم بومی مناطق همجوار صنعت نفت به ویژه عسلویه باید از حرکت رو به رشد اقتصادی کشور بیشترین بهره را بگیرند و از توان و استعداد آنها برای چرخش اقتصاد کشور استفاده شود،گفت: امضا قرارداد جلوگیری از مشعل سوزی به ویژه از نظر زیست محیطی و اقتصادی اهمیت فراوانی دارد.

روحانی گفت: اشتغال ۳۳ درصدی ساکنان استان بوشهر که در مناطق همجوار صنعت نفت و میدان گازی پارس جنوبی زندگی می‌کنند در این صنایع، بسیار ناچیز است و باید افزایش یابد.

وی همچنین با تاکید بر فروش نفت ایران در حوزه خارج از خلیج فارس، بیان کرد: باید فروش نفت در منطقه جاسک جدی‌تر پیگیری شود که این طرح در دست اجراست.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه