زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » قرارداد ۲۲ میلیاردی یک بازیکن لیگ برتری!
تاریخ انتشار : 2022/06/28 - 14:18
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 151100
 122 بازدید

قرارداد ۲۲ میلیاردی یک بازیکن لیگ برتری!

مدیرعامل باشگاه پیکان می‌گوید: ارزش بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران ۶ میلیارد تومان است.

قرارداد ۲۲ میلیاردی یک بازیکن لیگ برتری!

امیر عطابخش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: باشگاه ما در راستای جوان گرایی به برنامه‌هایش ادامه می‌دهد و در این راستا چند بازیکن جوان جذب کردیم که میانگین سنی‌شان ۲۳ سال است اما بحثی که در نقل و انتقالات وجود دارد این است که برخی بازیکنان مبالغی را برای دستمزد اعلام می‌کنند که قابل درک نیست روی چه حسابی چنین اعداد و ارقامی را درخواست می‌کنند. من خودم شرایط و فیلم برخی بازیکنان را دیده‌ام. آن بازیکنان معمولا در سطح کیفی متوسط قرار دارند اما ۸، ۹ میلیارد تومان از ما درخواست می‌کنند.

وی افزود: وقتی این آشفته بازار را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که مدیر برنامه‌ها به بازیکنان خط می‌دهند که چه کار کنند و چه قیمت‌هایی اعلام کنند. البته برخی مدیربرنامه‌ها افراد سالمی هستند و خودشان هم خیلی تمایل ندارند که این اعداد به عنوان دستمزد در قراردادها نوشته شود اما برخی مدیر برنامه‌ها متاسفانه به آشفتگی بازار دامن می‌زنند.

او همچنین گفت: بازیکن ملی پوش امید ما یک‌طرفه قراردادش را فسخ کرده است چرا که می‌خواهد با وجود محرومیت به باشگاه دیگری برود و قرارداد چندین برابری ببندد. یعنی یک بازیکن که با ما قرارداد دارد و قراردادش طوری است که بسیار خوب بسته شده می‌رود قراردادش را یک‌طرفه فسخ می‌کند و محرومیت چهار ماهه را به جان می‌خرد تا به باشگاه دیگری برود و قرارداد چند برابری ببندد.

متاسفانه قوانین بازدارنده ما در این زمینه ایراد دارد. قراردادهای ما سفت و محکم بسته می‌شود اما مجازات فسخ غیر موجه قرارداد، بازدارنده نیست. البته ما اگر ببینیم بازیکن جوانی در تیم ما عملکرد خوبی دارد با تصویب هیات مدیره درصدی به قراردادش اضافه می‌کنیم در حالی که می‌توانیم این کار را هم انجام ندهیم. خیلی از باشگاه‌ها مثل ما در امر بازیکن‌سازی بسیار خوب کار می‌کنند اما آخرش اینگونه می‌شود که بازیکن جوان به راحتی قراردادش را فسخ می‌کند و می‌رود.

عطابخش در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه آیا اجرایی شدن بحث سقف قرارداد به فوتبال ما کمک می‌کند یا خیر و اینکه آیا این موضوع ضمانت اجرایی دارد؟ گفت: من موافق اجرایی شدن این بحث هستم اما باید برایش ضمانت اجرایی داشته باشیم. کمیته اخلاق باید قراردادها را رصد کند و بر اساس گزارشی که این کمیته ارائه می‌دهد درباره قراردادها اظهار نظر کنیم، نه مدارکی که به سازمان لیگ ارائه می‌شود. اگر خاطرتان باشد چند سال پیش سقف قرارداد ۳۵۰ میلیونی گذاشته شد اما همه آن را دور زدند اما اگر نهادهای نظارتی و کمیته اخلاق بالای سر این موضوع باشند می‌شود آن را اجرایی کرد. ما در این زمینه به فدراسیون فوتبال هم کمک می‌کنیم. البته باید امنیتی بین مدیران باشگاه‌ها ایجاد شود که این مساله را اجرا کنند. من مدتی پیش پیشنهاد تشکیل انجمن مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری را دادم که این انجمن بتواند هماهنگی خوبی میان مدیرعامل‌ها ایجاد کند. اگر این اتفاق رخ بدهد قطعا شاهد شرایط بهتری خواهیم بود.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بهترین بازیکن لیگ برتری چقدر ارزش دارد، گفت: اگر از من بپرسید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار. این یعنی یک بازیکن خوب لیگ برتری نهایتا باید ۶ میلیارد تومان دستمزد بگیرد اما الان یک بازیکن ۲۲ میلیارد تومان قرارداد بسته که این نشان می‌دهد خیلی فراتر از ارزش واقعی فوتبالیست ایرانی است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه