زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اسلایدر اصلی » میرسلیم نماینده تهران: شرایط بحرانی است نباید مسیر را اشتباه برویم/ سقوط ارزش پول ملی دلیل تمام نارضایتی‌ها است/ مدیران دولت قبل باید پاکسازی شوند/ آماده نشدن کارت یارانه ضعف دولت است
تاریخ انتشار : 2022/06/27 - 12:59
 کد خبر: 151088
 519 بازدید

میرسلیم نماینده تهران: شرایط بحرانی است نباید مسیر را اشتباه برویم/ سقوط ارزش پول ملی دلیل تمام نارضایتی‌ها است/ مدیران دولت قبل باید پاکسازی شوند/ آماده نشدن کارت یارانه ضعف دولت است

میرسلیم نماینده تهران: شرایط بحرانی است نباید مسیر را اشتباه برویم/ سقوط ارزش پول ملی دلیل تمام نارضایتی‌ها است/ مدیران دولت قبل باید پاکسازی شوند/ آماده نشدن کارت یارانه ضعف دولت است

میرسلیم نماینده تهران: شرایط بحرانی است نباید مسیر را اشتباه برویم/ سقوط ارزش پول ملی دلیل تمام نارضایتی‌ها است/ مدیران دولت قبل باید پاکسازی شوند/ آماده نشدن کارت یارانه ضعف دولت است

واسطه ها باعث می شوند در جراحی اقتصادی فشار بیشتری به مردم وارد شود و مردم عکس العملی نشان دهند که از نظر اجتماعی و سیاسی بازتاب داشته باشد و تصمیم گیرندگان را به عقب نسبتی ناگزیر کند که اصلاح انجام نشود که این به ضرر ماست.

سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مورد وضعیت معیشتی مردم، گفت: ما تاکید داریم که جراحی اقتصادی ضرورت دارد و از نظر منطقی هم کسی نمی تواند بر آن استدلال منفی داشته باشد. باید اجرایی شود و اگر نشود خسارت های زیادی را بر سرمایه های ملی ما وارد می کند. از ارز ترجیحی کسانی استفاده می کردند که اصلا نباید استفاده می کردند و به ما ربطی نداشتند.
کانال عصر ایران در تلگرام

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این مطلب به عصر ایران گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ضرورت داشت اما در مورد اجرای آن باید به چند نکته توجه کرد اجرای این کار در کوتاه مدت ممکن است به نفع برخی افراد که کالا و خدمات به مردم عرضه می کنند نباشد و اینها به شکلی کارشکنی می کنند باید با بازرسی هایی که به کمک اصناف و دولت انجام می شود جلوی این افراد گرفته شود. جایی برای اینکه بخواهیم اجازه بدهیم این افراد در صحنه باشند که خیانت صورت گیرد وجود ندارد.

وی ادامه داد: اصل این کار که جراحی اقتصادی است و به اصلاح نرخ ارز ۴۲۰۰برمی گردد در برگیرنده منافع سرشاری برای عده ای بوده است که در طول ده سال گذشته از آن استفاده کردند و فربه شدند و به این آسانی هم دست بردار نیستند و اینکه بگویند ما سیر شدیم و دست برداشتیم نیست؛ اینها دست بردار نیستند و به شکل های مختلف در برابر این ایستادگی می کنند بر فرض مثال اگر در گوشه ای نارضایتی باشد به آن دامن می زنند که دولت از اقدامش عقب نشینی کند تا منافع آنها تامین شود
بدون قطعی و با سرعت بالا معامله کن

وی ادامه داد: اگر منابعی که الان در اختیار داریم به درستی به کار گرفته شود و این انحرافات برقرار نباشد قطعا مردم وضعیت اقتصادی بهتری را تجربه می کنند. واسطه ها باعث می شوند فشار بیشتری به مردم وارد شود و مردم عکس العملی نشان دهند که از نظر اجتماعی و سیاسی بازتاب داشته باشد و تصمیم گیرندگان را به عقب نسبتی ناگزیر کند که اصلاح انجام نشود که این به ضرر ماست.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که آیا این واسطه ها در دولت هستند، گفت: ما نمی توانیم روی تمام مدیران دولتی قسم بخوریم، اکثر مدیران دولتی پاک هستند اما در بین آنها افرادی هستند که سواستفاده کرده اند شاید تعداد آنها کم باشد اما اثرات منفی خودش را می گذارد لذا باید این افراد شناسایی و محاکمه و حذف شوند .

وی افزود: بسیاری از این مدیران از دولت قبل هستند و تغییر نکردند که نمایندگان به حق به رئیس جمهور و وزرا اعتراض می کنند که چرا اینها را پاکسازی نمی کنید .

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: راه حلی که ما پیش بینی کرده بودیم این بود که ما از شر موضوعی که برمی گردد به سقوط ارزش پول ملی خودمان را نجات دهیم. یکی از بدترین آثاری که سقوط ارزش پول ملی دارد این است که تمام نظامات اقتصادی و اجتماعی کشور را بهم می ریزد نظام حقوق و‌دستمزد، بازنشستگی و همه را بهم میریزد یعنی تمام نارضایتی ها به آن برمی گردد.
.
وی گفت: راه حلی که در مجلس پیشنهاد شد این بود که ما به جای اینکه پول نقد به مردم بدهیم و یارانه ماهیانه ۴۰۰یا ۳۰۰هزار تومانی بدهیم امکان خرید و کارت الکترونیکی به آنها بدهیم که قرار بود ظرف چهارماه این کارت ها آماده شود که عقب افتاده است و این ضعف دولت است که هنوز این کارت ها آماده نیست .

وی خاطر نشان کرد: ما شرایطی نزدیک به بحران را داریم و در این شرایط بحران باید کسی تصمیم گیری کند که شناختی از وضعیت بحرانی داشته باشد و بتواند در صحنه اقدام کند؛ اگر نداشته باشد که می ماند و مسیر را اشتباه می رود. نه اینکه سوءِ‌نیتی باشد بلکه ممکن است به دلیل برخی ضعف ها مسیر را اشتباه بروند که نتیجه آن به ضرر مردم می شود.

 

منبع: عصر ایران


برچسب ها :
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر , گفتگو
ارسال دیدگاه