زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اجتماعی » متلاشی شدن باند بزرگ قاچاق شیشه؛ «سلطان کویر» به دام افتاد
تاریخ انتشار : 2022/06/25 - 14:30
 کد خبر: 151048
 152 بازدید

متلاشی شدن باند بزرگ قاچاق شیشه؛ «سلطان کویر» به دام افتاد

جانشین فرماندهی انتظامی استان استان هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش همه جانبه و ضربتی تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان باند بزرگ موادقاچاق مخدر صنعتی شیشه جنوب و جنوب شرق کشور شناسایی و دستگیر شدند.

متلاشی شدن باند بزرگ قاچاق شیشه؛ «سلطان کویر» به دام افتاد

سرهنگ مهرداد مشوق صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پی وصول اخبار و اطلاعات مبنی بر قاچاق مواد مخدر صنعتی توسط قاچاقچیان از کشور افغانستان به داخل خاک ایران و قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس و تأثیر این پدیده شوم بر روابط اقتصادی ایران و متضرر شدن تجار ایرانی، پیگیری موضوع توسط مقامات کشوری و استانی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با انجام اقدامات فنی واطلاعاتی شبانه روزی و هدایت پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ، در نهایت شبکه قاچاق مواد مخدر صنعتی به سرکردی “حمید.س” را شناسایی کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان استان هرمزگان اظهار داشت: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد سرکرده شبکه مراودات و تردد زیادی به کشورهای متعدد منطقه ای و فرامنطقه‌ای ، دبی داشته که با اشراف اطلاعاتی و طرح ریزی عملیاتی پلیس‌، کلیه اقدامات وی و دیگر اعضاء شبکه تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه اعضاء اصلی شبکه دستگیر و در این عملیات بیش از 60 کیلو مخدر صنعتی شیشه در حین انتقال کشف و ضبط شد.

مشوق اذعان داشت: رصد مالی و اقدامات و ارتباطات سرشبکه سلطان کویر با ایادی خود مشخص شد مقادیر قابل توجهی مواد مخدر صنعتی از استان های شرقی به استان هرمزگان به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق کرده است.

وی ادامه داد: در ادامه طی عملیات مشترک سرشبکه این باند در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور و 3 عضو دیگر این باند در بندرعباس دستگیر و با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدرو جرائم حوزه پولشویی، 17 دستگاه خودرو لوکس، 35 باب ملک شامل آپارتمان، واحد تجاری و شرکت تولیدی و زمین کشاورزی به ارزش مالی بالغ بر 300 میلیارد تومان (‌حاصل معاملات نامشروع مواد مخدر‌) متعلق به این شبکه شناسایی و توقیف شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان استان هرمزگان تصریح کرد: بازرسی از مخفیگاه سرشبکه تعدادی مهرهای جعلی مربوط به ارگان های دولتی و شرکت های تجاری کشف ، تراکنش مالی سرشبکه اصلی این شبکه 884 میلیارد تومان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد .


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه