زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اسلایدر اصلی » رییس سازمان انرژی اتمی اعلام اعلام کرد: طراحی نیروگاه 360 مگاواتی تمام ایرانی/ابلاغ تولید 70 هزار مترمکعب آب شیرین به سازمان انرژی اتمی
تاریخ انتشار : 2022/06/25 - 14:29
 کد خبر: 151046
 126 بازدید

رییس سازمان انرژی اتمی اعلام اعلام کرد: طراحی نیروگاه 360 مگاواتی تمام ایرانی/ابلاغ تولید 70 هزار مترمکعب آب شیرین به سازمان انرژی اتمی

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تولید 70 هزار متر مکعب آب از طریق آب شیرین کن به سازمان انرژی اتمی ابلاغ شده است گفت: انشاالله حتی زودتر از زمانبندی 2 ساله در نظر گرفته شده بتوانیم این طرح را اجرایی و به ثمر برسانیم.

رییس سازمان انرژی اتمی اعلام اعلام کرد: طراحی نیروگاه 360 مگاواتی تمام ایرانی/ابلاغ تولید 70 هزار مترمکعب آب شیرین به سازمان انرژی اتمی

به گزارش ایسنا،‌ محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره بتن‌ریزی واحدهای شماره 2و3 نیروگاه اتمی بوشهر گفت: شب گذشته بتن‌ریزی دیواره راکتور واحد شماره 2 آغاز و بخشی از پیشرفت عملیات عمرانی این واحد انجام شد و در این لحظه قرار است تحکیم بستر ساختمان‌های جانبی واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر انجام شود. در مرحله بعد قرار است سپرکوبی با هدف آماده‌سازی سایت به منظور احداث واحدها و تاسیساتی که قرار است اجرایی شود را انجام دهیم.

اسلامی بیان کرد: موضوع حائز اهمیت این است که از این به بعد و با توجه به اراده‌ای که اکنون در دولت وجود دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام بخش‌هایی که مقرر شده در پروژه فعال شود را به صورت همزمان و با همدیگر فعال کنیم تا راندمان و بهره‌وری را در این بخش افزایش و ارتقاء دهیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تاخیری به پروژه تحمیل نشود تا بتوانیم با سرعت بالاتری امور را دنبال کرده و این طرح را به نتیجه برسانیم.

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم که همه به صورت فوق‌العاده شتابان برای توسعه نیروگاه‌های اتمی در حال حرکت هستند زیرا با توسعه این نیروگاه‌ها می‌توان برق و انرژی پایدار تولید کرد. در نیروگاه شماره یک به صورت ثابت حدود 1000 مگاوات برق تولید می‌شود که به صورت پیوسته و با فرکانس ثابت این برق تولیدی به شبکه تزریق می‌شود و این مساله برای وزارت نیرو ایران و همچنین وزارت انرژی کشورهای جهان بسیار کارساز خواهد بود زیرا برق تولیدی می‌تواند به صورت همیشگی در شبکه وجود داشته باشد.

اسلامی گفت: باید توجه داشت سایر نیروگاه‌ها متاثر از شرایط آب و هوایی دچار کاهش ظرفیت می‌شوند و راندمان خود را از دست می‌دهند اما نیروگاه‌های اتمی علاوه بر نداشتن هیچ آلاینگی؛ دارای عمر بهره‌برداری بالاتر و حداقل 2 برابری نسبت به سایر نیروگاه‌ها هستند. تولید برق در این نیروگاه‌ها پایدار بوده و نقصانی در روند تولید آن مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: امروز تولید برق هسته‌ای مورد استقبال واقع شده و ما نیز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات مکرر ایشان در طول سالیان و همچنین در ماه‌های اخیر؛ تولید 10 هزار مگاوات برق جدید را به صورت کمی هدف‌گذاری کرده‌ایم و این مهم در دستور کار قرار گرفته و باید توجه داشت این طرح غیر از تولید 2 هزار مگاوات برقی است که اکنون عملیات اجرایی آن در دست اجرا بوده و روند آن قابل مشاهده است و این موارد کمک می‌کند تا گام بزرگی در توسعه این قبیل طرح‌ها و برنامه‌ها برداریم.

اسلامی عنوان کرد: همچنین امسال کار متفاوتی را آغاز کرده‌ایم به طوری‌که یک نیروگاه 360 مگاواتی تمام ایرانی را طراحی می‌کنیم که مقرر شده بود برای ساخت آن با کشورهای خارجی همکاری شود و امروز این هدف را به صورت قاطعانه تغییر داده‌ایم و با استفاده از ظرفیت ملی، ساخت نیروگاه تمام ایرانی را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم کشور را در زمره صاحبان این صنعت قرار دهیم. در همین چارچوب از تمام سازندگان، صاحبان صنایع بزرگ و شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان دعوت می‌کنم تا به این پروژه ملحق شوند و کمک کنند تا برگ زرینی را به نام ملت ایران در تاریخ ثبت کنیم زیرا با این کار تراز کشور از نظر تکنولوژی و صنعتی به تراز هسته‌ای تبدیل خواهد شد و در نتیجه می‌توانیم در زمره کشورهای پیش‌رو و در تراز هسته‌ای قرار بگیریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین درباره تولید و تاسیس آب‌ شیرین‌کن در نیروگاه‌های اتمی گفت: یکی از مطالبات دیرینه مردم عزیر بوشهر، آب شیرین‌کن بوده و از نیروگاه اتمی این موضوع را مطالبه کرده‌اند و در سفر اخیر رییس جمهور به استان بوشهر خواهش کردیم که این مساله حتما به سازمان انرژی اتمی ایران ابلاغ شود، زیرا در سال‌های گذشته این مهم به صورت مطالبه مردمی مطرح شده اما در برنامه این سازمان قرار نگرفته بود و باید توجه داشت ما ظرفیت 10هزار متر مکعبی در درون نیروگاه داریم که مصارف داخلی را تامین می‌کند و اکنون 5 هزار واحد آن فعال بوده و 5 هزار متر واحد در دست تعمیر و بازسازی است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ظرفیت تولید 70 هزار متر مکعبی از سوی رییس جمهور تایید شد و این مهم به سازمان انرژی اتمی ایران ابلاغ شده و ما اقدام به طراحی خواهیم کرد تا علمیات اجرایی این طرح به محض تعیین پیمانکار، آغاز شود.

اسلامی بیان کرد: امیدوارم مطالبه دیرینه مردم عزیز استان بوشهر محقق شود و ما بیش از این بدهکار و شرمنده مردم صبور این استان نشویم زیرا معتقدیم این طرح مطالبه به حقی است و انشاالله حتی زودتر از زمانبندی 2 ساله در نظر گرفته شده این طرح اجرایی و به ثمر برسد.

گفتنی است رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به استان بوشهر از نزدیک در جریان روند اجرایی و پیشرفت ساخت واحدهای ۲و۳ نیروگاه اتمی بوشهر قرار گرفت و از فعالیت‌های عمرانی و پیشرفت عملیاتی واحدهای جدید این نیروگاه بازدید کرد.


برچسب ها :
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه