زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر اصلی » جان کری: ترامپ فقط چیزهایی را به هم می بافد
تاریخ انتشار : 2018/09/03 - 17:35
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 15062
 199 بازدید

جان کری: ترامپ فقط چیزهایی را به هم می بافد

"جان کری" وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از رویکرد سیاست خارجی "دونالد ترامپ" به ویژه در موضوع خروج یکجانبه آمریکا از برجام، این توافق را یک توافق خوب دانست که همچنان شانس بقا دارد.

جان کری: ترامپ فقط چیزهایی را به هم می بافد

کری در مصاحبه با برنامه هفتگی” رودررو با مردم” شبکه خبری “سی بی اس” آمریکا که روز یکشنبه پخش شد، با انتقاد از رویکرد ترامپ درباره برجام و ادعای ترامپ مبنی بر ” فاجعه” بودن برجام، گفت: گفتن این حرف موجب نمی‌شود که برجام توافق بدی باشد.”

او به شدت از اظهارات و سیاست‌های ترامپ انتقاد کرد و گفت:” متاسفانه ترامپ در اغلب موارد نمی‌داند که چه حرفی می‌زند. این غم‌انگیز است. او چیزهایی به هم می‌بافد و همین طور چیزهای دیگری می‌بافد.”

او ضمن دفاع از برجام گفت:” این توافق از لحاظ نظام بازرسی‌ها، شفافیت، پاسخگویی و آنچه که ایران باید انجام دهد، سختگیرانه‌ترین توافق است که در مقایسه با هر توافق دیگری روی کره زمین، بیشترین شفافیت در طولانی‌ترین مدت زمانی را ایجاد می‌کند. هیچ کشوری مثل ایران برای پایبندی به این توافق عمل نکرده است.”

کری افزود:” درحالی که آمریکا از برجام خارج شده، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا همگی تلاش دارند تا آن را حفظ کنند. فقط آمریکا از آن خارج شد، فقط دونالد ترامپ.”

کری تاکید کرد: به نظرم کارشناسانی که درک درستی دارند همه بر این عقیده بودند که باید توافق را حفظ کرد. وزیر دفاع ترامپ بر این عقیده بود و وزیر خارجه‌ای که ترامپ اخراجش کرد (رکس تیلرسون) هم معتقد بود که باید برجام را حفظ کرد. مقام‌های اطلاعاتی دولت او هم می‌گفتند که باید آن را حفظ کرد. واقعیت این است که آن توافق کار می کند و حالا بدون آمریکا هم کار می‌کند.”

کری درباره تماسش با ظریف که منجر به انتقادات تندوتیز ترامپ از مداخله او در روند سیاست خارجی آمریکا شد، گفت:” در هنگام آن تماس سیاست خارجی آمریکا همچنان از توافق هسته ای حمایت می‌کرد… من تلاش داشتم تا سیاست آمریکا که بخشی از توافق بود و آنچه عقل سلیم حکم می‌کرد، ادامه پیدا کند. من مذاکره نکردم. من حرف خودم را زدم و همیشه از حقم برای حرف زدن استفاده می‌کنم.”


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه