زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» بین الملل » بورل: ۴۰ درصد از گاز و ۲۵ درصد از نفت ما از روسیه تامین می‌شود/ با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم
تاریخ انتشار : 2022/05/17 - 10:15
 کد خبر: 150219
 130 بازدید

بورل: ۴۰ درصد از گاز و ۲۵ درصد از نفت ما از روسیه تامین می‌شود/ با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که با محور بررسی حوادث اوکراین برگزار شد، تصریح کرد که این اتحادیه با سه آزمون دشوار جنگ، مقاومت و مشروعیت روبروست.

بورل: ۴۰ درصد از گاز و ۲۵ درصد از نفت ما از روسیه تامین می‌شود/ با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم

به گزارش ایرنا؛ جوسپ بورل عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت که تا چند ماه پیش کسی تصور وقوع جنگ نداشت، اما امروز با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم و منابع خود را بسیج کرده‌ایم تا برای طرفی که تحت حملات وحشیانه جان می‌دهد سلاح ارسال می‌کنیم.

او درباره آزمون مقاومت هم گفت؛ ما با مسائل زیادی در این زمینه مواجه هستیم. ۴۰ درصد از گاز و ۲۵ درصد از نفت ما از روسیه تامین می‌شود. این مساله به لحاظ ساختاری مهم است و ما باید اقدامات زیادی را انجام دهیم که با شرایط جدید سازگار شویم و از وابستگی به انرژی روسیه دست بکشیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آزمون مشروعیت هم گفت هنگامی که می‌گوییم از حاکمیت قانون و تمامیت ارضی یک کشور حمایت می‌کنیم این سووال مطرح است که آیا جامعه جهانی این پیام را دریافت کرده است؟ آیا اعضای سازمان ملل متحد از گفتمان ما حمایت می‌کنند؟

وی پیش‌بینی کرد که جنگ در اوکراین به درازا خواهد کشید و بالطبع پیامدهای آن طولانی خواهد بود. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جهان را در یک مقطع گذار توصیف کرد که به لحاظ ساختاری در حال دگرگونی است. وی گفت: جهان بعد از جنگ اوکراین کاملا متفاوت خواهد بود. روابط بین کشورها، موازنه ژئوپلیتیک و ائتلاف‌ها تغییر خواهد یافت و ژئوپلیتیک انرژی بعد از پایان جنگ متحول می‌شود.

بورل با بیان اینکه یک تحول بنیادین در جهان جریان دارد تصریح کرد: ما باید در این سه آزمون پیروز شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این مطالب را بیان کرد تا نتیجه‌گیری کند که وابستگی مجارستان به نفت روسیه و مخالفت این کشور با تحریم‌های جدید اتحادیه علیه بخش انرژی روسیه، یک موضوع مقطعی بشمار می‌رود و تاثیری بر دورنمای تغییرات ژئوپلیتیک پساجنگ نخواهد گذاشت.

دیپلمات‌های ارشد ۲۷ کشور اروپایی امروز دوشنبه پیرامون بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه شامل قطع واردات نفت از این کشور بحث کردند اما با توجه به مخالفت مجارستان که ۶۵ درصد از نفت خود را از روسیه تامین‌ می‌کند به اجماع نرسیدند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه