زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اسلایدر اصلی » مخبر : فراوانی کالا در خرده فروشی‌ها ضروری است/ پاسخ به متقاضیان دریافت یارانه با سرعت انجام شود
تاریخ انتشار : 2022/05/14 - 18:08
 کد خبر: 150119
 134 بازدید

مخبر : فراوانی کالا در خرده فروشی‌ها ضروری است/ پاسخ به متقاضیان دریافت یارانه با سرعت انجام شود

فارس نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم فراوانی کالاهای اساسی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، تامین و توزیع کالا را علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ زنجیره ای، در خرده فروشی ها هم با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.

مخبر : فراوانی کالا در خرده فروشی‌ها ضروری است/ پاسخ به متقاضیان دریافت یارانه با سرعت انجام شود

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار، تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح بازار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نظارت‌ها باید به شکل محسوس انجام شود تا حضور دولت در بازار احساس شود و مردم نسبت به نظارت بر بازار اطمینان پیدا کنند.

وی افزود: تقویت سامانه پاسخگویی۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گامی پراهمیت برای ایجاد آرامش در جامعه است تا با سرعت هر چه بیشتر به موارد گرانفروشی و تخلفات صورت گرفته در بازار رسیدگی شود.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست بسترهای لازم را فراهم کند تا سامانه‌های پاسخگو به مردم نظیر سامانه هدفمند سازی یارانه ها، وزارت تعاون و تعزیرات تقویت شده و ضعف‌ها و اشکالات موجود در اسرع وقت مرتفع شود.

وی ادامه داد: لازم است تدابیری اندیشیده شود تا پاسخ به درخواست و مطالبه کسانی که متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند در اسرع وقت انجام شود تا زمان انتظار مردم برای دریافت پاسخ تا حد امکان کاهش پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم استمرار اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم در خصوص طرح مردمی سازی یارانه‌ها تاکید و در ادامه از همراهی خوب مردم با دولت برای اجرای این طرح بزرگ تقدیر کرد.

وی با تاکید براینکه فراوانی کالا باید به نحوی باشد که اقلام و کالاهای اساسی به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، تامین و توزیع کالا را علاوه بر فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، در خرده فروشی ها و فروشگاه های محله های شهری با جدیت در دستور کار خود قرار دهند تا مردم دغدغه ای برای تامین نیازهای خود نداشته باشند.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان صدا و سیما، سخنگوی دولت و استاندار تهران نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی و روند توزیع مرغ، تخم مرغ و روغن در سطح بازار ارائه شد.

در این نشست همچنین تصمیمات لازم برای فراوانی کالا در خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های محله‌های شهری در استان‌های مختلف کشور اتخاذ و مقرر شد نظارت و بازرسی‌ها برای مقابله با گرانفروشی در سطح بازار تشدید گردد.

در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش در خصوص افزایش قیمت نامتعارف کرایه‌های یکی از تاکسی‌های اینترنتی، مقرر شد سازمان تعزیرات این موضوع را بررسی و به طور جدی با تخلفات صورت گرفته برخورد شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه