زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اجتماعی » دامپزشکی: ابتلای ۳ نفر به بیماری تب کریمه کنگو در کشور
تاریخ انتشار : 2022/05/14 - 18:03
 کد خبر: 150107
 108 بازدید

دامپزشکی: ابتلای ۳ نفر به بیماری تب کریمه کنگو در کشور

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شناسایی شده اند که هر سه مورد درمان شده و بهبود یافته‌اند و مورد فوت ناشی از ابتلا به CCHF نداشته‌ایم.

دامپزشکی: ابتلای ۳ نفر به بیماری تب کریمه کنگو در کشور

به گزارش ایرنا از سازمان دامپزشکی کشور، « امین اسدی» با بیان اینکه در فاز حاد این بیماری، بین ۱۰ تا ۴۰ درصد احتمال دارد که بیمار فوت کند افزود: تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا شده است.
مشاور رییس سازمان دامپزشکی اظهارداشت: در هر نقطه‌ای از کشور امکان انتقال نمونه و تشخیص نهایی بیماری وجود دارد و بیماران باید در صورت مشاهده اولین علائم، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی جهت پیشگیری از این بیماری علاوه بر تاکید بر استفاده از روشهای حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدت دستکش ، لباس بلند ، چکمه ، ماسک و عینک) و سمپاشی بدن دام و جایگاه و مبارزه با کنه های بدن دام از طریق بهبود جایگاه نگهداری دام ها به دامداران توصیه کرد: از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، از تماس بدن با ترشحات و خون دام، از کشتار دام در محل های غیر مجاز خودداری کنند.

اسدی از مردم خواست تا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از مصرف جگر خام ونیم پخت خودداری کنند همچنین گوشت مورد نیاز خود را از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و لاشه تازه دام را به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) ، اولین بار در سال ۱۳۷۸ به طور رسمی و قطعی در کشور ما تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو برشمرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه