زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۴
» تله تایپ » درآستانه روز کارگر؛کارفرمایان و کارگران بسیج هرمزگان تجلیل شدند
تاریخ انتشار : 2022/04/27 - 19:01
 کد خبر: 149657
 102 بازدید

درآستانه روز کارگر؛کارفرمایان و کارگران بسیج هرمزگان تجلیل شدند

به مناسبت هفته کار و کارگر کارفرمایان، کارگران، مدیران و فرماندهان بسیج عرصه کار و تلاش هرمزگان روز چهارشنبه طی مراسمی با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) استان و جمع دیگری از بسیجیان و مسوولان استانی تجلیل شدند.

درآستانه روز کارگر؛کارفرمایان و کارگران بسیج هرمزگان تجلیل شدند

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: بسیج کارگران و کارخانه های استان باید حمایت‌های را از اقشار محروم جامعه در حد توان خود داشته است.
سردار اباذر سالاری افزود: ۱۲ مرحله توزیع کمک‌های مومنانه، کمک به امر ازدواج آسان جوانان با اهدای جهیزیه، توجه به منازل تخریب شده مردم در اثر وقوع سیل و زلزله و غیره همه اینها بخشی از حمایت‌های است که با پیشتیبانی و مشارکت شرکت‌ها و صنایع صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردنده اند، خاطرنشان کرد: عملکرد کارخانه ها برای تحقق  شعار سال بسیار دارای اهمیت است و می‌تواند با استفاده از تمام ظرفیت خود نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.
سردار سالاری عنوان کرد: عمل به شعار سال یک تکلیف شرعی است و برای تحقق آن باید همه در راه نقش‌آفرینی کنیم تا این امر مهم محقق شود تا موجب رفع دغدغه شود.
صنعت نقش بیشتری برای کم کردن موضوع بیکاری در استان هرمزگان داشته باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به اینکه استان ما با مشکل بیکاری جوانان مواجه است، گفت: از هیچ کس قابل پذیرش و پذیرفته نیست که استانی که دارای ظرفیت است مشکل بیکاری داشته باشد و صنعت باید نقش بیشتری را برای کم کردن موضوع بیکاری در استان انجام دهد.
احسان کامرانی افزود: هرمزگان یک استان صنعتی است و شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگی را درون خود جا داده و با توجه به اینکه از سوی رهبرمعظم انقلاب سالجاری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است باید در  صنعت، بخشی را به عنوان دانش بیان داشته باشیم و با توجه به نقشه راه در گام دوم انقلاب انجام دهیم.
کامرانی عنوان کرد: در زمینه دانش بنیان شدن،  دانشگاه ها آماده عملیاتی کردن این امر مهم هستند و دولت هم در این رابطه بر اساس قانون کمک می‌کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ابراز داشت: در اسلام در همه ابعاد به موضوع کار و کارگر سفارش و تاکید بسیاری شده است و باید بکوشیم تا این تاکیدات اسلامی را بیش از پیش در جامعه عملیاتی کنیم.
باید برای تحقق شعار سال همه‌ی دستگاه‌ها و قوا به  همدیگر کمک کنند
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید برای تحقق شعار سال همه‌ی دستگاه‌ها و قوا مانند مجلس، دولت، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و غیره به همدیگر کمک و یاری کنند تا این مهم به سرانجام برسد.
منصور آرامی افزود: امسال که یک دولت انقلابی روی کار آمده یک فرصت ویژه و طلایی است که هرچه توان و ظرفیت داریم برای محقق شدن شعار سال به کار ببندیم و نباید زمان را از دست دهیم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هرمزگان با این همه توان و ظرفیت در بحث بیکاری دچار مشکل است و ما باید کارآفرینی را در استان در راستای کم کردن بیکاری تقویت کنیم.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد بندرخمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس در بحث بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای رفع محرومیت دیده شده است که موجب کم شدن محرومیت می شود.
آرامی ابراز داشت: با پیشنهاد دولت در هر استان صندوقی تحت عنوان توسعه و عدالت ایجاد می‌شود که موجب کم شدن رفع محرومیت می‌شود.
بسیج کارگران هرمزگان ۲۰۰ خانواده کارگری را تحت حمایت دارد
مسوول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز با تبریک هفته کارگر اظهار کارگران فصلی و ساختمانی را از مظلوم‌ ترین قشر کارگری دانست و عنوان کرد: این سازمان همراه سعی کرده این کارگران مورد حمایت قرار دهید که در حال حاضر ۲۰۰ خانواده کارگری را تحت حمایت مستقیم خود دارد.
سرهنگ امیر ارسلان شهبازی افزود: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا؛ متاسفانه جامعه کارگری به شدت آسیب دید و این سازمان بنابر فرمایش رهبرمعظم انقلاب  در طرح مواسات و همدلی ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در طی مراحل مختلف با مشارکت شرکت‌ها و صنایع بین جامعه هدف و محرومان توزیع کرده است.
وی به اقدام‌های دیگر این سازمان پرداخت و عنوان کرد: آزادسازی زندانیان، راه اندازی مرکز تجمیع واکسن کرونا و کمک به اشتغال خانواده های محروم بخشی از این فعالیت هااست.
سرهنگ شهبازی گفت: صندوق خیریه شهید سلیمانی را تشکیل دادیم که در این رابطه مبلغ پنج میلیارد ریال  به صورت بلاعوض جهت اشتغال و درمان و غیره محرومان پرداخت کردیم و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وام جذب شده است.
وی در بحث کمک این سازمان به موضوع ازدواج آسان ابرازداشت: تاکنون ۵۰ سری جهیزیه به افراد محروم اهدا شده است که در هفته های آینده ۳۰ سری جهیزیه دیگر هم به نوعروسان اهدا می‌شود.
شهبازی ابرازداشت: جامعه کارگری در استان هرمزگان ۷۶ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و همیشه این قشر زحمتکش در خط مقدم قرار دارد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه