زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» انتخاب سردبیر » کشف اجساد ۴۱۰ غیرنظامی در نزدیکی کی‌یف
تاریخ انتشار : 2022/04/04 - 11:24
 کد خبر: 148951
 741 بازدید

کشف اجساد ۴۱۰ غیرنظامی در نزدیکی کی‌یف

به دنبال عقب نشینی نیروهای روسیه از تعدادی از شهر اوکراین، "ایرینا وندیکتوا" دادستان کل این کشور مدعی شد که جسد ۴۱۰ غیرنظامی کشته شده در نزدیکی کی‌یف پیدا شده است.

کشف اجساد ۴۱۰ غیرنظامی در نزدیکی کی‌یف

وندیکتوا دادستان کل اوکراین در پیامی در فیس بوک اعلام کرد که در پی عقب نشینی روسیه از برخی مناطق، ۴۱۰ جسد غیرنظامی کشته شده در نزدیکی کی‌یف پیدا شده است.

کارشناسان پزشکی قانونی برای بررسی اجساد و جمع آوری اطلاعات در محل حضور دارند.

ادعای دادستان کل اوکراین در حالی مطرح می شود که پیش از این رهبران جامعه بین الملل از جمله فرانسه، انگلیس و دبیرکل سازمان ملل نسبت به رویدادهای شهر بوچا واکنش نشان دادند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار تحقیق مستقل در مورد رویدادهای “بوچا” در اوکراین شد. وی در بیانیه‌ای اظهار کرد: عمیقاً از تصاویر غیرنظامیان کشته شده در بوچا در اوکراین شوکه شده‌ام. برای پاسخگو ساختن موثر، انجام یک تحقیق مستقل ضروری است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز در پیام توییتری نوشت: تصاویر غیرنظامیان کشته شده از شهر بوچا در خارج از کی‌یف غیرقابل تحمل است.

رییس جمهوری فرانسه با اشاره به گزارش هایی از شهر بوچا که نیروهای روسی اخیراً از انجا عقب نشینی کرده اند، نوشت: در خیابان ها، صدها غیرنظامی به طرز ناجوانمردانه ای به قتل رسیدند، مقامات روسیه باید پاسخگوی این جنایات باشند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در واکنش به رویدادهای اخیر در «بوچا» اوکراین تصریح کرد که لندن برای «گرسنگی دادن به ماشین جنگی پوتین» تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت‌های نظامی از اوکراین را افزایش می‌دهد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه