زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » عذرخواهی پاپ بابت تمام جنایت‌های کلیسای کاتولیک
تاریخ انتشار : 2018/08/27 - 17:41
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 14754
 233 بازدید

عذرخواهی پاپ بابت تمام جنایت‌های کلیسای کاتولیک

رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان سفرش به ایرلند برای همه جنایت‌هایی که کلیسای کاتولیک در حق مردم مرتکب شده است، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی پاپ بابت تمام جنایت‌های کلیسای کاتولیک

به گزارش ای پی تی ان، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پایان سفر دو روزه اش به ایرلند برای همه جرم و جنایت هایی که کلیسای کاتولیک در حق مردم مرتکب شده است –از جمله موارد بی‌شمار آزار زنان و کودکان بدست کشیش‌های کاتولیک– عذرخواهی کرد.

این در حالی است که صدها کیلومتر آن سوتر، معترضان خشمگین در شر توآم راهپیمایی اعتراض‌آمیز برگزار و نام های تقریباً 800 کودکی را نقل کردند که در یتیم خانه های کلیسای کاتولیک جان باختند و اجسادشان را در گورهای دسته جمعی در نزدیکی فاضلاب ها دفن کردند.

پاپ فرانسیس به صدها هزار نفری که برای مراسم گردهم آمده بودند گفت روز شنبه با قربانیان هر نوع آزار و اذیت از جنسی گرفته تا کودکان کار و نوزادانی که به زور از مادران شان گرفته و به سرپرست سپرده می شدند، دیدار کرده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: «دیروز با 8 نفر دیدار داشتم، همه ی آنان بازماندگان سوء استفاده از قدرت، هوش و آزار جنسی بودند. هر آنچه را گفتند درک کردم و از خدا می خواهم این جنایت ها را ببخشاید و آنان را نیز مورد لطف و رحمت خود قرار بدهد. ما برای هر آزار و اذیتی که در ایرلند اتفاق افتاده چه سوء استفاده از قدرت و چه آزار جنسی به دست مقام های کلیسا و کسانی که در کلیسا مسئولیتی داشته اند درخواست بخشش می کنیم. می خواهم برای آزارهایی که بدست راهبه ها و کشیش ها و دیگر اعضای کلیسا اتفاق افتاده است درخواست بخشش کنم. ما را ببخشید».

هزاران کودک که هم اکنون بزرگ شده اند در ایرلند زندگی می کنند که هنگام تولد به زور از آغوش مادران شان جدا می شدند و از آنان در رخت‌شورخانه ها بیگاری می کشیدند. پاپ به مادران پیر و فرتوت آنها اطمینان داد که اگر برای یافتن فرزندان خود اقدام کنید گناهی مرتکب نمی شوید. چندین دهه بود که به این مادران گفته می شد اگر فرزندان خود را جستجو کنید مرتکب گناه شده اید.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه