زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » افزایش 60 درصدی هزینه سفر به عتبات
تاریخ انتشار : 2018/08/25 - 21:06
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 14664
 258 بازدید

افزایش 60 درصدی هزینه سفر به عتبات

«با توجه به افزایش نرخ دلار و بلیت هواپیما نرخ سفر کاروان‌های هوایی به عتبات عالیات با حدود ۶۰ درصد افزایش به سه میلیون ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت».

افزایش 60 درصدی هزینه سفر به عتبات

مرتضی آقایی افزود: هزینه سفر هوایی به عتبات عالیات همراه با هزینه هفت شب و هشت روز اقامت پیش از این حدود دو میلیون تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که اکنون با افزایش قابل توجهی مواجه شده است. وی گفت: قیمت سفر کاروان‌های زمینی به عتبات عالیات نیز با حدود ۴۰ درصد افزایش از حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

آقایی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از زائران عتبات عالیات تمکن مالی برای پرداخت این هزینه‌ها را ندارند، از مسئولان مربوطه می‌خواهم برای تشویق و ترویج فرهنگ زیارت تسهیلات ویژه‌ای را برای زائران فراهم کنند و در سیاستگزاری ارزی کشور به این مساله توجه کنند.

وی گفت: افزایش هزینه سفر قطعا در کاهش میزان سفر ایرانیان به عتبات عالیات تاثیر گذار است و موجب کاهش شدید اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر امور سازمان حج و زیارت افزود: بر اساس دستور العمل صادره نرخ جدید سفر به عتبات عالیات از یازدهم شهریور ماه جاری اجرایی می‌شود. گفتنی است در سال‌های اخیر هر سال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات از ایران به عراق می‌روند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , گردشگری
ارسال دیدگاه