زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» اجتماعی » کشف سویه جدیدی از کرونا در فرانسه؛ ۱۲ مورد شناسایی شدند
تاریخ انتشار : 2022/01/04 - 10:53
 کد خبر: 146254
 222 بازدید

کشف سویه جدیدی از کرونا در فرانسه؛ ۱۲ مورد شناسایی شدند

پس از ظهور سویه جهش یافته اُمیکرون اخیرا در فرانسه دنیای پزشکی دوباره در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

کشف سویه جدیدی از کرونا در فرانسه؛ ۱۲ مورد شناسایی شدند

سویه جدید که IHU یا B. ۱.۶۴۰.۲ نامیده می‌شود، برای اولین بار در ماه گذشته در این کشور شناسایی شد اما اکنون به دلیل توجه کارشناسان جهانی در تیتر اخبار بین‌المللی قرار گرفته است.

در حال حاضر حداقل ۱۲ مورد ابتلا به این سویه در نزدیکی منطقه مارسی فرانسه تایید شده و مشخص است که بسیاری از بیماران به دلیل ابتلا به آن در بیمارستان بستری شده‌اند.

اعتقاد بر این است که سویه IHU توسط مسافرانی که به کشور آفریقایی کامرون سفر کرده‌اند، به فرانسه منتقل شده است.

این سویه دارای ۴۶ جهش است که کارشناسان نگرانند این جهش‌ها به معنای مقاومت آن در برابر واکسن‌های موجود باشد اما نکته مثبت این است که به نظر نمی‌رسد سویه جدید به سرعت در حال گسترش باشد.

این سویه توسط محققان موسسه بیمارستان عفونی مدیترانه(IHU) کشف شده اما هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی(WHO) مورد بررسی قرار نگرفته است. همچنین هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که این ویروس جدید از مرز فرانسه عبور کرده باشد؛ اگرچه ادعاهای تایید نشده‌ نشان می‌دهد این سویه بر اساس احتمالات قبلا وارد بریتانیا شده است.

پروفسور فیلیپ کولسون، رئیس بخش کشف این سویه جدید، جزئیات آن را در مقاله‌ای که ماه گذشته به صورت آنلاین منتشر شد، ارائه کرد اما این مطالب هنوز در یک مجله پزشکی منتشر نشده است.

وی نوشت: ما چندین مورد از این سویه جدید در منطقه جغرافیایی مارسی داریم. نام آن را سویه IHU گذاشتیم که ۲ ژنوم جدید آن به تازگی ارائه شده است.

ادعا شده مورد شاخص مبتلا به این ویروس مردی کاملا واکسینه شده بود که از سفر به کامرون در ماه نوامبر بازگشته و یک روز قبل از مراجعت علائم تنفسی خفیفی داشت و نتیجه آزمایش وی مثبت بود.

تعدادی دیگر از بیماران مبتلا به کووید مثبت که در همان منطقه زندگی می‌کردند، از جمله چندین کودک نیز ترکیب یکسانی از جهش‌ها را نشان دادند.

این مقاله استدلال کرد که ظهور سویه جدید اهمیت آزمایش کامل و نظارت ژنومی را ثابت می‌کند.

این مشاهدات بار دیگر غیرقابل پیش‌بینی بودن ظهور سویه‌های جدید سارس کوو ۲ و ورود آن‌ از خارج از کشورها، دشواری کنترل چنین موضوعی و احتمال گسترش بعدی را نشان می‌دهد اما هنوز خیلی زود است که بر اساس حدس و گمان در مورد ویژگی‌های ویروسی، اپیدمیولوژیک یا بالینی سویه IHU بر این اساس قضاوت کنیم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه