زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۲۹
» اسلایدر اصلی » امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های اخیرش با وزیر خارجه عراق: طرف سعودی با نگاه مثبت پیشنهادات ایران را بررسی کرده است
تاریخ انتشار : 2021/12/23 - 16:33
 کد خبر: 145771
 118 بازدید

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های اخیرش با وزیر خارجه عراق: طرف سعودی با نگاه مثبت پیشنهادات ایران را بررسی کرده است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های اخیرش با وزیر خارجه عراق در تهران گفت: در دیدار با وزیر خارجه عراق در خصوص لغو روادید عام بین دو کشور گفت‌وگو کردیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های اخیرش با وزیر خارجه عراق: طرف سعودی با نگاه مثبت پیشنهادات ایران را بررسی کرده است

حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با فواد حسین، وزیرامور خارجه عراق در همین ارتباط ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران آمادگی داریم که در راستای تکمیل بحث لغو روادید هوایی بین دو کشور، لغو روادید عام اجرا شود.

وی افزود: از طرف ایران همه مقدمات برای لغو روادید عام با اتباع کشور دوست و همسایه وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان در عراق با حمایت عراق گفت: در دور قبلی مذاکرات مجموعه ای از پیشنهادات سازنده و عملی از سوی ایران به طرف سعودی ارائه شد و در جریان مذاکرات امروز با آقای فواد حسین متوجه شدیم که طرف سعودی با نگاه مثبت این پیشنهادات را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود: آمادگی داریم که هیات های فنی دو کشور از سفارتخانه های دو کشور در تهران و ریاض بازدید کنند و این مقدمات را فراهم کنند که روابط دو کشور به حالت طبیعی برگردد؛ البته باید دید که این موضوع در چه زمانی و در چه مرحله از مذاکرات انجام می شود.

وزیر امور خارحه کشورمان ادامه داد: هفته گذشته مقامات سعودی با صدور ویزا برای سه نفر از دیپلمات های ایرانی برای استقرار در محل سازمان همکاری اسلامی در جده موافقت کردند و این ویزاها را دریافت کردیم.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه