زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » توصیه‌های خطیب نماز جمعه تهران به اروپا در آستانه مذاکرات وین
تاریخ انتشار : 2021/11/26 - 16:11
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 144250
 97 بازدید

توصیه‌های خطیب نماز جمعه تهران به اروپا در آستانه مذاکرات وین

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به کشورهای اروپایی توصیه کرد که منافع ملت‌های خود را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکایی و رژیم صهیونیستی نکنند.

توصیه‌های خطیب نماز جمعه تهران به اروپا در آستانه مذاکرات وین

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید محسن فخری زاده با اشاره به آغاز مذاکرات ۱+۴ با نمایندگان ایران گفت: در آغاز سخن با توجه به آغاز مذاکرات ۱+۴ با جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی به طورخاص چند توصیه دارم. حاکمان و مدیران این کشورها توجه داشته باشند امروز به دلیل استراتژی خشونت که رهبری سیاسی آمریکا را تحت الشعاع قرار داده و نمونه های روشن آن را در منطقه  می‌بینیم و شکست این استراتژی در منطقه و دنیای امروز و حجم  فوق العاده تناقضات در سیاست گذاری برنامه های راهبردی آمریکا و ناتوانی پنتاگون و دستگاه نظامی آمریکا در سرکوب مسلمانان و حرکت‌های مردمی، شاهد کاهش قدرت نرم و غیر ملموس آمریکا هستیم.

وی ادامه داد: سران کشورهای اروپایی امروز با چنین آمریکایی رویارو هستید. آمریکایی که شکست سیاست‌های او در منطقه جنوب غربی آسیا فرا روی جامعه جهانی قرار دارد.

ابوترابی فرد خطاب به حاکمان اروپایی گفت: منافع ملت‌های خود را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکایی و رژیم صهیونیستی نکیند. امروز هر تحلیل‌گیر سیاسی به خوبی می‌داند در آینده نه چندان دور رژیم صهیونیستی در منطقه فلسطین و جهان اسلام حضور ندارد. منافع ملتهای اروپایی را با رژیمی که تار و پود آن فرو ریخته گره نزنید. این خطای راهبردی و استراتژیک است.

امام جمعه موقت تهران با بیان  این که منافع ملت‌های اروپایی با منافع ملت‌های آسیایی خصوصا جنوب غرب آسیا گره خورده است گفت:  اگر ظرفیت و اقتدار سیاسی و علمی و توانایی محور مقاومت نبود اروپا در معرض ناامنی‌های سخت قرار داشت و این اقتدار محور مقاومت بود که داعش را سرکوب کرد. پس قدر شناس باشیم  و  منافع ملت‌های خود را ببینیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان علمی کشور گفت: یکی از واقعیت‌های نظام اسلامی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می‌کنند و برای تحقق آن از پای نمی‌نشینند توسعه علمی و فناوری در کشور است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که قدرت محصول  علم و دانش است و دانش قدرت خلق می‌کند، گفت: اگر دانش و علم با تربیت توحیدی گره نخورد راه را برای استثمار ، استعمار و سلطه بر دیگران هموار می‌کند. لذا ریشه  قدرتهای سیاسی و اقتصادی در علم نهفته است.

وی ادامه داد: کشورهایی که امروز خود را مقتدر می‌دانند که البته از نگاه قرآن قدرت واقعی را ندارند در سایه علم  به این جایگاه رسیدند. تنها راهی که می‌تواند ایران را به قدرات برساند حرکت علمی، دستیابی به مرزهای دانش و قرار گرفتن در صف نخست تولید علم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تبدیل جمهوی  اسلامی ایران به مرجع علمی آینده جهان است.

ابوترابی فرد با بیان این که رهبر دوراندیش ایران به یک ایران مقتدر فکر می‌کنند و برای رسیدن به این آینده نمی‌توان سختی‌ها را تجربه نکرد، بیان کرد: اقتدار دفاعی امروز محصول 8 سال مقاومت است. رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه علمی مطالبه جدی دارند که راه را برای دستیابی جامعه نخبه کشور به دانش‌های نوظهور هموار کند.  فناوری‌های نوظهور محصول گره خوردن 4 فناوری نانو، بیوزیستی  و ارتباطات و اطلاعات و شناختی است که سالهاست سکاندار نظام اسلامی بر آنها پا می‌فشارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که شرکت های دانش بنیان امروز نقش مهمی در حرکت کشور دارند، گفت: به تعبیر معاون رئیس‌جمهور فرزند شهید بزرگوار ستاری امروز حداقل 50 پارک علم و فناوری، چند هزار استارت آپ، به دست جوانان فرهیخته شکل گرفته است. این جبهه بسیجی و خلاق می‌تواند بر دستگاه حکمرانی اثر گذار باشد و رسالت رئیس جمهور و دستگاههای اجرایی این است که راه را برای رسیدن به فناوری‌های نوظهور هموار کند.

وی ادامه داد: شرکت های بزرگ خودرو سازی کشور  با این مقولات تقریبا بیگانه هستند و از سیستمی که خطاهای راهبردی در آن زیاد است نمی‌توان انتظار تحول داشت.

امام جمعه موقت تهران خطاب به وزیر صنعت، معدن، و تجارت گفت: وزیر محترم صنعت، با عزل یک مدیر هیچ مشکلی در شرکت های خودرو سازی حل نمی‌شود. زیرا این ساختار آلوده و فساد آفرین است و این ساختار مدیریتی پاسخگوی نیازهای کشور نیست و ما باید برای حل این مشکل در مسیر واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی قدم برداریم و بر اعمال و رفتارهای آنها نظارت کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که هدف از تشکیل نظام اسلامی پاسخ به همه نیازهای افراد جامعه است، گفت: در ادبیات سیاسی امروز پایه‌ای ترین شاخص تمدنی برای پایش نظامهای سیاسی ، تامین نیازهای انسانی ، متناسب با تغییرات جوامع و پیدایش نیازهای نوین و به روز رسانی پاسخ به آن نیازها است. آن نظام سیاسی امروز دارای منزلت است که به این نیازها بهتر پاسخ دهد.

وی خاطر نشان کرد:‌ همه مدیران در همه سطوح درقوای سه گانه شایسته است که  ثمره مدیریتشان ارتقاء رشد علمی و ایمنی ، ظرفیت های انسانی و افزایش رضایتمندی ملت عزیز باشد. هر تصمیم که ثمره اش توسعه نیروی انسانی نیست مردود است.

ابوترابی فرد با طرح این پرسش که چرا امروز بسیج دارای این منزلت و جایگاه رفیع است گفت: زیرا بسیج ستون فقرات امروز دنیای اسلام است و اقتدار امروز ایران و کشورهای همسایه برآمده  از ایمان، بصیرت و استقامت بسیج و نیروهای نظامی و دفاعی کشور است.

وی با بیان این که این امنیت مهمترین سرمایه برای ارتقاء کشور است، گفت: ملت عزیز و بزرگوار هرچند ما با اهداف تعیین شده در منشور حکمرانی علی (ع) فاصله داریم اما شما می‌دانید این سرمایه گرانقدر استقلال و امنیت دستاورد نظام ولایی اسلامی است . این سرمایه گرانقدر را باید پاس داشت و در پرتو آن است که می‌توان به  توسعه انسانی، آبادانی و عمران دست یافت.

انتهای پیام


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه