زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» اجتماعی » کاهش ۵ درصدی سرقت‌های مسلحانه در تهران/ پیشگیری از وقوع سرقت با تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان
تاریخ انتشار : 2021/10/21 - 10:37
 کد خبر: 142734
 96 بازدید

کاهش ۵ درصدی سرقت‌های مسلحانه در تهران/ پیشگیری از وقوع سرقت با تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سرقت‌های مسلحانه در تهران ۵ درصد کاهش داشته است، گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان حرفه‌ای باعث کنترل این افراد و پیشگیری از سرقت می‌شود.

کاهش ۵ درصدی سرقت‌های مسلحانه در تهران/ پیشگیری از وقوع سرقت با تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان

سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ  درباره تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان حرفه‌ای که قرار است با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران انجام شود، گفت: قطعا این بانک اطلاعاتی با همکاری پلیس آگاهی تهران بزرگ راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما از گذشته پیگیر مباحثی تحت عنوان کنترل مجرمان سابقه‌دار بودیم. این اتفاقی است که در تمام دنیا نیز صورت می‌گیرد. مجرمان سابقه‌داری که بعد از تحمل مدت زمان محکومیت‌شان آزاد می‌شوند، باید در یک چارچوب مشخصی توسط پلیس و مراجع قضایی کنترل شود.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان حرفه‌ای نیز در راستای همین موضوع است که با همکاری پلیس انجام خواهد شد. ما اگر بدانیم سارقی که بعد از تحمل محکومیت کیفری‌اش از زندان آزاد شده یا به مرخصی آمده، در چه وضعیتی است به ما کمک بسیاری در کنترل این افراد و پیشگیری از سرقت می‌کند.

سردار لطفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بیشتر اموالی که از منازل سرقت می‌شود، پول، طلا و دلار است، تصریح کرد: ما در این خصوص به صورت مکرر به مردم هشدار داده‌ایم که این گونه اموال و مسکوکات را در منزل نگهداری نکنند.

وی ادامه داد: بسیاری از سارقانی که در طرح‌های پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر می‌شوند در اعترافات خود اعلام می‌کنند که در گذشته در زمینه‌های دیگری سرقت می‌کردند، اما الان سارق منزل شده‌اند و علت این امر تنها به این دلیل ا ست که مردم مقادیر زیادی پول، طلا، سکه و … را در منازل خود نگهداری می‌کنند. نگهداری مقادیر زیادی از پول و طلا سارقان را تحریک می‌کنند که به سرقت منزل روی بیاورند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه بیشترین سرقت‌های منازل در مناطق شمالی شهر است، تاکید کرد: خانه، بانک نیست و نباید این نوع اجناس را در منزل نگهداری کرد. ما پرونده‌هایی داشتیم که به صورت میلیاردی از منازل سرقت طلا و پول انجام شده است. مردم باید توجه داشته باشند که نباید این پول و طلا را در منازل نگهداری کنند.

سردار لطفی درباره سرقت‌های مسلحانه تصریح کرد: سرقت‌های مسلحانه در تهران ۵ درصد کاهش داشته است. البته برخی از سارقان بعضا از سلاح سرد استفاده می‌کنند، اما روند سرقت‌های مسلحانه در تهران کاهش داشته است.

وی همچنین درباره نظارت پلیس آگاهی در فضای مجازی گفت: یکی از بخش‌هایی که منجر به شناسایی مالخران می‌شوند، کنترل فضای مجازی است و ما از طریق نظارت بر این فضا توانسته‌ایم مالخران را شناسایی و دستگیر کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: ما در این حوزه با همکاری پلیس فتا اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم.


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه