زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» اجتماعی » فرهنگ زورخانه را به زندان‌ها تسری دهید/ کاری کنیم که افراد در جوانمردی با یکدیگر مسابقه دهند
تاریخ انتشار : 2021/10/14 - 11:28
 کد خبر: 142128
 553 بازدید

فرهنگ زورخانه را به زندان‌ها تسری دهید/ کاری کنیم که افراد در جوانمردی با یکدیگر مسابقه دهند

یک استاد حوزه در افتتاحیه مسابقات زورخانه‌ای و پهلوانی زندانیان سراسر کشور گفت: انتظار از زندان در جمهوری اسلامی این است که زندانی و مددجوی ما با بازگشت به جامعه درس‌آموز دیگران باشد.

فرهنگ زورخانه را به زندان‌ها تسری دهید/ کاری کنیم که افراد در جوانمردی با یکدیگر مسابقه دهند

حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره «مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور» که پیش از ظهر امروز به میزبان خراسان رضوی آغاز شده است، گفت: ایرانی‌ها در امور مختلف از یک حکمت عمیق برخوردار هستند چه در حوزه موسیقی باشد و چه تغذیه و طب و غیره؛ این حکمت ایرانی در ورزش باستانی نیز نمود دارد.

برخی آثار موجود در نماز، در ورزش باستانی و پهلوانی دیده می‌شود

وی با اشاره به علاقه شهدایی همچون سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابراهیم هادی به ورزش باستانی گفت: ورزش باستانی به‌عنوان یک فرهنگ، نه‌تنها در زندان بلکه لازم است در دیگر بخش‌های جامعه ترویج یابد. معتقدم بعضی آثار موجود در نماز، در فرهنگ زورخانه‎ای هم دیده می‌شود که از مصادیقش می‌توان به توسل و از بین بردن تکبر اشاره کرد.

این استاد حوزه تأکید داشت: با ورزش زورخانه‎ای و مرام و مسلکش، انسان بگونه‌ای تربیت می‌شود که زمینه خطا کردن را در او کاهش می‌دهد. پس باید فرهنگ زندان و جامعه، به فرهنگ گود زورخانه تبدیل شود که افراد در جوانمردی با یکدیگر مسابقه دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان ضرورت و لزوم توجه هنرمندان به ورزش زورخانه‌ای را مورد اهتمام قرار داد و یادآور شد: حرکتی که امروز در عرصه ورزش پهلوانی در زندان‌ها رخ داده و به راه افتاده است را باید تأیید و تقدیر کرد. همین استقبال مددجویان از این ورزش نیز مایه خوشحالی و تشکر دارد.

این استاد حوزه همچنین از رئیس سازمان زندان‌ها به عنوان یکی از فرهنگی‌ترین مسئولین قوه قضاییه یاد کرد و گفت: انتظار از زندان در جمهوری اسلامی این است که زندانی و مددجوی ما با بازگشت به جامعه درس‌آموز دیگران باشد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , گردشگری
ارسال دیدگاه