زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» اسلایدر اصلی » دلال ها استانبول را قبضه کردند
تاریخ انتشار : 2018/08/15 - 11:22
 کد خبر: 14183
 247 بازدید

دلال ها استانبول را قبضه کردند

گوش تا گوش میدان فردوسی دلال های ارزی را می بینید که می گویند این روزها بیشتر خریدارند تا فروشنده . آنقدر تعدادشان زیاد است که وقتی با یکی از آنها هم صحبت می شوی، دیگر دلال ها هم به خوبی در جریان خواسته ات قرار می گیرند.

دلال ها استانبول را قبضه کردند

یکی از دلال ها که قدر بلند و هیکل ترکه ای دارد به پول نیوز می‌گوید: این روزها آرامش خاصی در بازار برقرار است که معلوم نیست چه معنایی دارد. یکی دیگر از بازاری ها صحبت های او را اینگونه تکمیل می کند: انگار تمام بازار منتظر یک خبر است! همه در رکود هستیم. این روزها بازار در سکوت بدی فرورفته است و بیشتر کسانی که به بازار می آیند خواهان خرید هستند تا فروش.

این روزها نه از گشت دلار خبری است و از نیروهای امنینی در بازار. دلال هایی که روزگاری به عنوان عوامل برهم زننده بازار از آنها یاد می شد، آزادانه خرید و فروش می کند اما نه از قیمت های نجومی خبری هست و نه پایین و بالاشدن‌های لحظه ای نرخ ها.

میثم رادپور کارشناس ارز و طلا در اینباره به پول نیوز می گوید: برخلاف آنچه که دولتمردان اعلام می کنند دلال ها نمی توانند به صورت سیستماتیک بازار را جابه جا کنند. نوسانات ارز به دلال ها هم ضرر های سنگینی وارد کرد اما بسیاری گمان می کنند که این افرادی که به دلیل ضعف مالی در خیابان ها دلار خرید و فروش می کنند، در ماه های گذشته بار خود را بسته اند و سودهای کلانی را به جیب زدند.

او با بیان اینکه امروز تمام اقتصاد ایران روی خاکستر تصمیمات گرفته نشــده و اقدامات به سرانجام نرســیده، نشسته است، ادامه داد: نباید نگران حضور دلال ها بود، آنچه نگران کننده است وضعیت اقتصادی و اقتصاد سیاست زده ای که است که می تواند خیلی راحت تمامی بازارها را برهم زند .

این کارشناس بازار ارز بر این باور است که شاید عده ای باشند که از این دریای گل آلود برای خودشان ماهی های بزرگ صید کنند ولی آنها را نباید کسبه بازار و حتی دلال ها دانست و چرا که این افراد هم خود از عدم شفافیت و سیاست گذاریی که بدون کار کارشناسی انجام می شد، خسارت سنگینی را متحمل شدند.

منبع: پول نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , اقتصاد کلان , اقتصادی , بازار , خبر داغ
ارسال دیدگاه